در واکنش به اظهارات اشتون کارتر؛

مخالفت «هادی العامری» با ارسال ۵۶۰ نظامی آمریکا به عراق

مخالفت «هادی العامری» با ارسال ۵۶۰ نظامی آمریکا به عراق

دبیرکل سازمان بدر عراق با اعلام «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که گفته بود واشنگتن ۵۶۰ نظامی دیگر خود را برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل به عراق اعزام می کند، مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق و از فرماندهان نیروهای مردمی این کشور موسوم به «حشدالشعبی» با اظهارات «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا مبنی بر ارسال ۵۶۰ نظامی آمریکایی برای مشارکت در آزادسازی شهر موصل از سیطره گروه تروریستی داعش اعلام مخالفت کرد.

«هادی العامری» طی بیانیه ای مخالفت خود را با اظهارات وزیر دفاع آمریکا که گفته بود واشنگتن قصد دارد ۵۶۰ نظامی دیگر آمریکا را برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل به عراق اعزام کند، اعلام کرد.

العامری گفت: همه بدانند که عراقی ها خودشان قادر به آزادی کشورشان هستند و همانگونه که پیش از این بیجی، فلوجه و القیاره را آزاد کردیم موصل را نیز آزاد خواهیم کرد.

وی همچنین بر مخالفت قاطع با حضور نیروهای زمینی آمریکا در عراق تاکید کرده و گفت: مردم عراق با اینکه آمریکایی ها جایگزین داعش شوند مخالف هستند. عراق جای داعش یا آمریکایی ها نیست.

لازم به ذکر است که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در جریان سفر به بغداد از تصمیم این کشور برای اعزام ۵۶۰ نظامی دیگر به عراق برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل خبر داد.

کد خبر 3710965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha