۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۸:۱۱

وزارت دفاع آلمان اعلام می کند:

افزایش نقش دفاعی آلمان در استراتژی نوین نظامی

افزایش نقش دفاعی آلمان در استراتژی نوین نظامی

وزارت دفاع آلمان به زودی اعلام می کند که این کشور عهده دار نقش دفاعی بزرگتری در ناتو و اتحادیه اروپا خواهد شد و «مسئولیت یاری رسانی به شکل گیری نظم جهانی» را به دوش خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری راشا تودی، وزارت دفاع آلمان در گزارشی که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، اعلام می کند که این کشور عهده دار نقش دفاعی بزرگتری در «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) و اتحادیه اروپا خواهد شد و «مسئولیت یاری رسانی به شکل گیری نظم جهانی» را به دوش خواهد گرفت.

شایان ذکر است که آلمان به مدت چندین دهه از تبدیل شدن به یک بازیگر مهم جهانی در حوزه دفاعی خودداری کرده و در عوض، ترجیح داده است که به خاطر گناه ناشی از گذشته آلوده به نازیسم خود و نقش این کشور در جنگ جهانی دوم در حاشیه باقی بماند.

با این حال این نقش در حال دگرگونی است و گزارشی که قرار است روز چهارشنبه از سوی وزارت دفاع آلمان منتشر شود، این قصد و تصمیم قاطعانه آلمان را برای برعهده گرفتن نقشی بزرگتر در دفاع از ناتو و اتحادیه اروپا ترسیم خواهد کرد.

در پیش نویس این گزارش آمده است: «آلمان به طور فزاینده ای به عنوان یک بازیگر مهم و جدی در اروپا مطرح خواهد شد. آلمان به عنوان کشوری برخوردار از ارتباطات گسترده جهانی دارای مسئولیتی برای همیاری فعالانه در شکل دهی به نظم جهانی است».

آلمان در حال حاضر تمایل خود را برای اعزام نیروهای نظامی به مناطق مورد مناقشه از جمله کمک به اجرای مأموریتهای حفظ صلح در افغانستان نشان داده است. این کشور اروپایی همچنین در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در عراق کمک نظامی ارائه کرد و هم اکنون حدود ۲۵۰ نیروی نظامی و شش فروند جت جنگنده تورنادو متعلق به این کشور در پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه مستقر هستند.

طی نشست ناتو در ورشو، برلین اعلام کرد که نیروهای نظامی خود را برای استقرار در گردانهای چرخشی این ائتلاف نظامی به کشورهای حوزه بالتیک و لهستان اعزام خواهد کرد.

شایان ذکر است که «گرهارد شرودر» صدراعظم پیشین آلمان طرح این کشور برای رهبری تشکل نظامی ناتو در اروپای شرقی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «یک اشتباه جدی» خواند. در مقابل، وی باور دارد که آلمان باید تمام تلاش خود را برای بهبود بخشیدن به روابطش با مسکو بکار گیرد.

کد خبر 3711007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha