۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۷:۲۷

«مجتهدان مبارز» به بازار کتاب رسیدند

«مجتهدان مبارز» به بازار کتاب رسیدند

کتاب «مجتهدان مبارز» نوشته محمدهادی صدرالدینی شیرازی از سوی انتشارات مزدک منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شناخت مجتهدان و علمای مبارز و مجاهد که سال‌ها بر علیه استبداد و استعمار مجاهدت کرده و عمر خود را در این راه سپری کرده‌اند، قطعاً درک بهتری از تاریخ مبارزه و رویارویی با استبدادی که در قرون معاصر همواره از پایگاه مستحکم روحانیت در هراس بوده است، به دست می‌دهد.

در این کتاب شرح حال و زندگینامه علمه و روحانیون سیاسی برجسته ایران و همچنین جهان تشیع از کشورهای عراق، لبنان، افغانستان و... که اقدامات موثر و چشمگیری را در مبارزات ضداستعماری و ضدا استبدادی در طول بیش از دو قرن گذشته به منصه ظهور گذاشته‌اند، بررسی شده است.

این اثر که به کوشش محمدهادی صدرالدینی، پژوهشگر تالیف شده است، نشان می‌دهد که چگونه فقها و علمای اسلام با چشم‌پوشی از مواهب دنیوی و حاشیه‌گزینی و عدم سکوت، پرچم مقاومت و ایستادگی را بر ضد حکام جائر و وابسته و حامیان خارجی‌شان برافراشته ساختند.

این رساله در صدد است تا تصویری شفاف و گویا از سرگذشت و فعالیت‌های موثر مجتهدان مبارز که مسیر استقلال و سربلندی ملی و آزادی‌خواهی مشروع را هموار ساختند و هزینه‌اش را نیز با شهادت، شکنجه، تبعید و ... پرداخت کرده‌اند، ارائه دهد.

کتاب ۷۲۰ صفحه‌ای «مجتهدان مبارز» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با بهای ۱۱ هزار تومان از سوی انتشارات مزدک منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

کد خبر 3711271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha