۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶

نایب رئیس اتحادیه خوار و بار اصفهان:

علت کمبود شکر در بازار را باید از شرکت های دولتی جویا شد

علت کمبود شکر در بازار را باید از شرکت های دولتی جویا شد

اصفهان- نایب رئیس اتحادیه خوار و بار اصفهان گفت: اگر امروز شاهد کمبود شکر در سطح بازار هستیم باید از فروشگاه‌های کوثر و شرکت های دولتی پرسید که شکر را کجا می‌آورند.

سید کمال خیام نکویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمبود شکر در بازار اصفهان و نارضایتی مردم در این خصوص، اظهار داشت: مسئله شکر برعهده دولت است و توزیع آن هم توسط شرکت‌های دولتی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نبود شکر در سطح بازار را باید از شرکت‌های دولتی جویا شد، اضافه کرد: در حال حاضر در بازارهای کوثر اصفهان شکر موجود است و باید دانست که چه کسی شکرهای موجود در این بازارها را تامین می‌کند.

خیام نکویی در پاسخ به اینکه چرا امروز با احتکار شکر مواجهیم و با اینکه شکر در انبارها موجود است اما به دست مشتری نمی‌رسد، گفت: شکر در دست بخش خصوصی نیست و دولت توزیع کننده آن در سطح بازار است و باید از سوی شرکت‌های دولتی پیگیر شد.

نایب رئیس اتحادیه خوار و بار اصفهان در ارتباط با گران شدن برنج لنجان نیز اعلام کرد: با توجه به اتفاقاتی که در حوزه برنج‌های خارجی و به ویژه برنج‌های هندی افتاد مردم دیگر زیر بار خرید برنج‌های خارجی نمی‌روند و به همین لحاظ به مصرف برنج‌های ایرانی و لنجانی روی آورده اند.

وی اعلام کرد: یکی از عوامل گران شدن قیمت برنج لنجان، روی آوری مردم و افزایش تقضای برای خرید این نوع برنج است.

خیام نکویی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر به خاطر کمبود و بحران آب میزان برنج لنجان در سطح بازار کم است و از سوی دیگر به دلیل اینکه هنوز برنج شمال وارد بازار نشده و با کمبود برنج ایرانی مواجهیم، قیمت این نوع برنج در اصفهان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تا ۱۵ روز دیگر برنج شمالی وارد بازار اصفهان شده و به دست مردم می‌رسد.

کد خبر 3713377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha