۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

احتمال تغییر زمان نمایشگاه کتاب گیلان در پی اعتراض کتابفروشان رشت

احتمال تغییر زمان نمایشگاه کتاب گیلان در پی اعتراض کتابفروشان رشت

مدیر نمایشگاه‌های استانی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، با بیان اینکه زمان نمایشگاه کتاب گیلان، پیشنهاد مسئولان اداره‌کل ارشاد این استان بوده، در عین حال از احتمال جابجایی زمانی آن خبر داد.

علی سالاریان مدیر امور نمایشگاه های استانی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اعتراض جمعی از کتابفروشان شهرستان رشت به زمان برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در گیلان (۱۲ تا ۱۷ مهر ۹۵) گفت: تاریخ برگزاری این نمایشگاه مطابق با آنچه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به ما ارسال کرده است، انتخاب شده است. اساساً ما به عنوان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، تنها کار برنامه‌ریزی برای برگزاری این نمایشگاه‌ها را بر عهده داریم و چندان در تعیین بازه زمانی برگزاری آنها نقش نداریم.

وی افزود: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در دیماه هر سال برای برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب برنامه‌ریزی و به ادارات کل ارشاد در هر یک از استان‌ها اعلام می‌کند که سه زمان پیشنهادی و درخواستی خود را برای برگزاری این نمایشگاه‌ها اعلام کنند تا با توجه به سایر درخواست‌ها، زمان نهایی تعیین و به اطلاع آنها رسانده شود. در مورد نمایشگاه استانی کتاب گیلان هم همین روال طی شد و دوستان اداره کل ارشاد این استان سه زمان را اعلام کردند که اولویت نخست نیز همین تاریخ فعلی بود.

سالاریان در عین حال در خصوص احتمال تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه از سوی اداره‌کل ارشاد گیلان در جهت تامین نظر کتابفروشان مرکز استان، گفت: البته اگر این کار الان بخواهد انجام شود، ما از تقویم نمایشگاه‌هایمان عقب می‌افتیم و آن وقت، دیگر نمی‌توانیم در یک تاریخ خوب به آنها زمان بدهیم چرا که بقیه استان‌ها در زمان‌هایی معین، آماده برگزاری نمایشگاه استانی کتاب خودشان هستند. با این حال ما آماده گفتگو با مسئولان این اداره‌کل در این خصوص هستیم اما همانطور که گفتم نه به قیمت دستکاری در تاریخ سایر نمایشگاه‌های استانی کتاب.

به گزارش مهر، پیشتر جمعی از کتابفروشی‌های رشت در نامه‌ای به رئیس اتحادیه کتابفروشان این شهرستان، به دلیل آنچه آسیب به صنف کتابفروش نامیده‌اند، اعتراض خود را به زمان برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان (۱۲ تا ۱۷ مهرماه) اعلام کرده و خواستار به تعویق انداختن زمان برگزاری این نمایشگاه شده بودند. تاکنون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این خصوص موضعی اتخاذ نکرده است.

کد خبر 3714650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha