۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹

با شکایت رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی؛

دیوان عدالت اداری حکم وزیر علوم را باطل کرد

دیوان عدالت اداری حکم وزیر علوم را باطل کرد

رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی گفت: درخصوص حکم عزلم از ریاست این دانشگاه به دیوان محاسبات اداری شکایت کردم و این دیوان حکم به باطل شدن حکم سرپرست جدید این دانشگاه داده است.

محمد اخباری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پس از اطلاع از برکناری خود از ریاست دانشگاه علمی کاربردی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و پس از بررسی موضوع این دیوان، به ابطال سرپرستی محمدحسین امید برای این دانشگاه که توسط وزیر علوم ابطال شده بود، حکم داد.

وی افزود: براساس این حکم سرپرست محمد حسین امید در دانشگاه علمی کاربردی به پایان رسیده و من مجددا باید به دانشگاه باز می گردم.

رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه من در دوره مسئولیتم توان مند عمل کرده، با فساد مبارزه کردم و اقدامات عقب افتاده مربوط به اهداف دانشگاه را اجرایی کردم بنابراین درخصوص حکم برکناری ام به دیوان عدالت اداری شکایت کردم و این مرجع قانونی به شکایت من رسیدگی کرد.

به گزارش مهر، محمد فرهادی وزیر علوم در روز ۵ تیرماه محمداخباری رئیس دانشگاه علمی کاربردی را برکنار و محمدحسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب کرد.

کد خبر 3714806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد رضا حسنی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      0 0
      یکی از آقای دکتر ... بپرسه اونایی که بدون دلیل و منطق در زمان تصدی ایشان عزل شدن و حرمت هیچ کدومشون رعایت نشد باید به کجا شکایت کنند.ضمن این که باید دست وزیر علوم رو بوسید.چون اگه اقدام عاجلی نمیشد اقای... و تیمشون هم فاتحه دانشگاه رو خونده بودن و هم حساب دانشگاه رو خالی کرده بودن.پیشنهاد میکنم سازمان بازرسی یک سری به دانشگاه بزنه .
    • علی حسینی ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      0 0
      تا جایی که من میدونم حساب دانشگاه در زمان ایشان نه تنها خالی نشد که پر هم شد چون ایشون بابت هر چیزی هزینه نمی کردن مثل خود وزارت خونه و برخی جاها که به اسم کارهای فرهنگی کلی پول بالا پایین کردن.من از خود سیستم علمی کاربردی این حرف رو میزنم هر نقدی هم که به عملکرد ایشون وارد باشه
    • هوتن مهدوى ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      0 0
      با سلام مگه ميشه؟ چه تلاشى كردن براى بازگشت به پست!!!! بعد هم ميگن ما فقط خدمتگزاريم. ممنون مهر
    • دلسوز دانشگاه ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      0 0
      مگه میشه مگه داریم؟؟ حالا بعد از شکایت فرض کنیم اخباری برگرده دانشگاه باید با همین وزیر و معاون ایشان یعنی دکتر امید کار کنن. مگه این دانشگاه چه سودی داره برای اخباری که متوسل به شکایت و لغو حکم جناب وزیر شده؟؟ چرا سازمان بازرسی رسیدگی نمی کنه؟ فقط خدا میدونه که اخباری دوباره به طناب پوسیده چه کسی چنگ زده!!!!!
    • ا.ا ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      0 0
      متاسم برای دیوان عدالت اداری که بدون بررسی حکم به بازگشت فردی داده است که ادعایش ثابت نشده و متاسفانه با آبروی بسیاری بازی کرده و به جز سفرهای خارج از کشور برای خودش و هزینه کردن برای فامیلش نه تنها اقدامی نکرده،بلکه با همراهی آقای ... دانشگاه را به تباهی کشانده اند.
    • همین دانشگاه ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      0 0
      عامل بیکاری خیلی از ماها همین دانشگاهه بابا جمع کنین انها رو دیگه
    • حبیب زاده ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      0 0
      عزل اخباری باید زودتر انجام می گرفت. ایشان :بیشترین بی برنامه گی ها بیشترین عزل و نصب های بی ضابطه بیشترین حاشیه سازی ها بیشترین هزینه های تشریفات بی دلیل بیشترین رعب و وحشت در بین کارکنان بیشترین بی مسئولیتی ها بیشترین بی برنامه گی در جذب دانشجو و آغاز پذیرش دانشجو بیشترین کاهش درآمدی و کاهش آمار دانشجویی و.... در دوره دکتر اخباری در دانشگاه علمی کاربردی انجام شده است. در دوره کوتاه مدیریتی ایشان فقط 4 نفر بر صندلی معاونت اداری و مالی و 4 نفر بر صندلی معاونت آموزشی دانشگاه تکیه زده ا
    • علی قلیزاده از تبریز ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
      0 0
      آقای حسنی عزیز . یا از دور نگاه می کنی یا از کسی شنیدی. بنده که در دانشگاهم می دانم ‍چقدر دکتر اخباری و همکارانشان در جهت اهداف دانشگاه حرکت کردند. واقعاْ حکم وزیر علوم غیر منصفانه بود.
    • عبد الله ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
      0 0
      دیوان عدالت چگونه چند روزه به این دادخواست رسیدگی کرد درحالی که برای رسیدگی به دادخواست یک شهرستانی مظلوم علیه وزارت آموزش وپرورش ودانشگاه فرهنگیان 5 سال وقت اطاله کرد دست آخر هم رای رد داد آیا این عدالت است .
    • محمدرضا حسنی ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
      0 0
      اقای قلیزاده عزیز از تبریز.اگر کسی فقط هدفش خدمت باشه و پیشرفت دانشگاه اینقده صغری و کبری سر هم جور نمیکنه.اگه واقعا مدرکی داره رو کنه بگم بگم مشکلی رو حل نمیکنه.ضمنا شما که توی دانشگاهی که باید مدارک فساد خود دکتر ا..... رو که توی تلگرام دست بدست میشه دیده باشی.اون همه تخلف که مستنداتش اومده اگه قانون بخواد رسیدگی کنه حالا حالاها باید اب خنک بخورن.یا ندیدی اسناد رو عزیزم یا تو هم پستی از اینا گرفتی که نمک گیر شدی
    • تعدادی از کارشناسان زبده واحدهای استانی ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
      0 0
      بنا به اجرای طرح زوج و فرد در تهران بزرگ و موفقیت نسبی این طرح، پیشنهاد می شود آقایان اخباری و امید هر یک روز در میان ریاست دانشگاه را بر عهده گیرند.
    • حسین مجتبی زاده ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      0 0
      روسای واحد استانی میدانند ما چقدر زحمت کشیدیم. روسای واحد استانی که در حال حاضر هستند رو نگه دارید که دانشگاه از اهدافش دور نشوند.
    • محمد زاده ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      0 0
      آقای حسنی عزیز، آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. هدف وزارت علوم افول تدریجی و نهایتاً برچیده شدن دانشگاه جامع علمی-کاربردی است. درست است که دانشگاه نقاط ضعفی دارد و البته نقاط قوتی ولی نباید صورت مساله را پاک کرد .و اختلاف آقای اخباری و برخی از مدیران وزارت علوم نیز در همین مساله است و حذف 2000 رشته دانشگاه ، حذف دوره های کارشناسی ارشد، حذف دوره های غیر حضوری و موسسات آزاد دقیقاً در همین راستا است.