۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۹:۰۲

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث خراسان شمالی:

ثبت فاروج به عنوان«پایتخت آجیل کشور» دردستور کار مسئولان قرارگیرد

ثبت فاروج به عنوان«پایتخت آجیل کشور» دردستور کار مسئولان قرارگیرد

فاروج- معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث خراسان شمالی گفت: ثبت فاروج به عنوان«پایتخت آجیل کشور» باید در دستور کار مسئولان استان قرارگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، قدیر افروند در بازدید از شهرستان فاروج اظهار کرد: مسئولان باید ثبت فاروج  به عنوان «پایتخت آجیل کشور» را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی در مورد جایگاه چهارم خراسان شمالی به عنوان استان جاذب سفرها در سطح کشور، گفت: این خبر نشان دهنده ظرفیت بالای مسافر و گردشگر در این استان و به تبع آن لزوم برنامه ریزی، تقسیم کار و سهم بندی و هدف گیری شهرها و شهرستان‌های محور باب الرضا(ع) برای میزبانی هرچه بهتر و شایسته‌تر و در نتیجه بهره مندی هرچه بیشتر از برکات آن در ابعاد اشتغال،  اقتصاد گردشگری و رونق کسب و کار در این استان است.

افروند افزود:  به رغم وجود این ظرفیت‌ها، به نظر می‌رسد که گویا مسئولان استان هنوز به این باور نرسیده‌اند که گردشگری اولویتی جدی در تحولات و توسعه استان است.

وی با انتقاد از نبود همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی افزود: فرمانداری‌ها، شهرداری‌های محورهای مواصلاتی اصلی، بخشداری‌ها و دهیاری مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری باید مواضع، برنامه و اهداف مشخص و محسوسی در تحولات و توسعه گردشگری استان داشته باشند، چرا که انفعال در این زمینه برای استان خسارت آفرین خواهد بود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی همچنین گفت: باید کریدور های گردشگری شهری در شهرهای محور اصلی مجهزتر، آراسته و جذاب‌تر شوند و به نمادها، نشانه‌ها، تبلیغات و المان‌ها و زیبایی‌های بصری توجه بیشتری شود.

وی پس از بازدید از برخی آجیل فروشی‌های شهر فاروج و آشنا شدن با دغدغه‌ها و چالش‌های فراروی صاحبان این مراکز گفت : آنچه از ظواهر امر پیداست، این است که برخی خلاء ها، موجب کاهش ضریب اعتماد به نفس در بازار آجیل شده که باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

افروند گفت:  خلاء المان در خور پایتخت آجیل کشور، در فاروج محسوس است و باید متولیان امر با فراخوان ملی هنرمندان و طراحان، بهترین نماد و المان را برای فاروج به عنوان «پایتخت آجیل کشور» برگزیده و آن را اجرا کنند.

وی با تاکید بر این نکته که تاخیر در این خصوص امکان بهره برداری دیگران ازین فرصت را فراهم خواهد کرد، تصریح کرد: برند سازی و ایجاد موزه علمی آجیل در فاروج برای تشویق فعالان این عرصه و تقویت عزم و اراده عمومی در توسعه این بازار ارزشمند و مهم است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی در ادامه این بازدیدها از روستای زیبای اسفجیر در شمال فاروج و روستاهای گردشگری استاد و خسرویه در جنوب شهرستان بازدید و مسائل و مشکلات گردشگری در این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

شهرستان فاروج در ۹۰ کیلومتری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و ۱۵۰ کیلومتری مشهد و در مسیر تردد سالانه میلیون ها زائر و مسافر قرار گرفته است.

کد خبر 3716490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha