۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳

آیت الله حسینی بوشهری:

تکریم و جایگاه حوزه علمیه نباید نادیده گرفته شود

تکریم و جایگاه حوزه علمیه نباید نادیده گرفته شود

مدیر سابق حوزه های علمیه کشور بر لزوم همدلی مدیران حوزوی تاکید کرد و گفت: تکریم و جایگاه حوزه‌های علمیه نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در اجلاسیه مدیران استانی حوزه‌های علمیه که روز دوشنبه در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: معمولا میان مدیران استانی حوزه های علمیه همدلی و همفکری وجود داشته و ما برای رفع برخی مسائل به دلیل تنگنای مالی، آن ها را به صبر توصیه کردیم اما از خداوند می خواهیم با انتصاب آیت الله اعرافی و پیگیری هایشان خواسته های مدیران تا حدودی رفع شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: قطعا اگر خواسته های مدیران حوزه های علمیه را برطرف می کردیم شاهد پیشرفت های بسیاری بودیم.

وضعیت حوزه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست

مدیر سابق حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: اگر به حوزه های علمیه نگاهی بیندازیم متوجه می شویم وضعیت حوزه با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و امروز حوزه ها هویت یافته اند و برای خود جایگاه دارند.

وی اضافه کرد: نمی گوییم نقیصه ای وجود ندارد اما تکریم و جایگاه حوزه نباید نادیده گرفته شود.

مدیر سابق حوزه های علمیه سراسر کشور بیان داشت: رسول گرامی اسلام می فرمایند خداوند متعال دوست می دارد نعمتی را که به بنده ای داده اند اثر آن را در رفتار و زندگی بنده مشاهده کنند. ما نعمت حوزه و اثر آن را به خوبی می بینیم زیرا حوزه های علمیه بسیار تغییر کرده اند و با گذشته قابل مقایسه نیستند.

امام جمعه قم بیان کرد: بنده فعالیت در حوزه را تمام شده نمی دانم و فکر و ذهنم برای حوزه و پیشرفت آن است. شما هم در همفکری با یکدیگر برای برطرف شدن نیازهای حوزه یک لحظه درنگ نکنید و کاری کنید که نیاز استان ها در همان شهر خودشان رفع شود و بار استان ها بر دوش مرکز نیفتد.

مدیر سابق حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: قرار بود همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه اجتماع عظیمی از اساتید و مدیران استانی حوزه های علمیه برگزار شود و برنامه ریزی ها برای انجام این کار اقدام و به آن عمل شود.

کد خبر 3717168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha