۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۶

رئیس اداره ورزش و جوانان نکا:

پروژه های ورزشی نکا نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است

پروژه های ورزشی نکا نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است

نکا - رئیس اداره ورزش و امور جوانان بیان کرد: با توجه به اولویت بندهای انجام‌شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی نیازمند ۷۰ میلیارد ریال هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضایی بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و عالی ورزش و امور جوانان نکا که در سالن اجتماعات فرمانداری نکا برگزار شد، با اشاره به وضعیت موجود ورزش و جوانان و همچنین چشم‌انداز چندساله شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه با شکوفایی استعدادهای ورزشی شهرستان وضعیت ورزش نکا در مرحله مطلوب قرار دارد لذا اگر در این راستا پایش و اندازه‌گیری خوبی صورت نگیرد قطعاً این روند مطلوب تغییر خواهد کرد.

به گفته این مسئول وضعیت موجود ورزش شهرستان نکا دارای گستردگی و پیچیدگی‌های خاصی در عرصه ورزش است که در حال حاضر جهت برون‌رفت از این مشکلات نیازمند حمایت و توجه جدی از جانب مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان نکا از مدیریت ۳۵ هیئت ورزشی در این شهرستان خبر داد و همچنین تصریح کرد: بیش از هفت هزار ورزشکار سازمان‌یافته تحت پوشش ۳۵ هیئت ورزشی و اداره ورزش و امور جوانان نکا قرار دارند که برای ارتقای جایگاه ورزشی در سطح استان نیازمند افزایش سرانه ورزشی و ورزشکاران سازمان‌یافته هستیم.

رضایی افزود: ۸۰ شورای ورزشی فعال به همراه یک نماینده ورزشی در سطح روستاهای نکا مشغول فعالیت هستند که درنهایت با عملکرد شوراهای ورزشی در سطح روستاها شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی هستیم.

این مسئول ورزشی در ادامه از فعالیت ۴۰ باشگاه خصوصی، ۱۳ سالن ورزشی، استخر و همچنین ۱۷ اماکن روباز فعال زیر نظر اداره ورزش و امور جوانان نکا خبر داد.

وی با اعلام افزایش سرانه ورزشی گفت: خوشبختانه در طی چند سال اخیر با احداث سالن‌های صالحین توسط سپاه پاسداران کمک شایانی به سرانه ورزشی شهرستان شده است در این راستا هم سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهت توانمندی هر چه بیشتر عرصه ورزشی شهرستان با ایجاد فضاهای ورزشی در ادارات مربوطه می‌توانند سرانه ورزشی شهرستان را ارتقا دهند.

نبود پشتیبان‌های ورزشی مهم‌ترین دغذغه ورزشکاران نکایی

رئیس اداره ورزش و امور جوانان نکا با تاکید بر حمایت هر چه بیشتر از ورزشکاران شهرستان متذکر شد: با وجود ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل تیم‌های ورزشی ما در سطح استان وکشور همچون تیم فوتیال شهروند نکا، تیم والیبال، بسکتبال بانوان و تیم تکواندو که به عنوان سومین تیم قدرتمند در سطح کشور شناخته شد نیازمند اسپانسر و حمایت مالی از ارگان‌های دولتی و خصوصی شهرستان هستند چرا که در صورت نبود حمایت از این ظرفیت‌های ورزشی قطعاً رغبت ورزشکاران در این رشته‌ها کاسته می‌شود.

رضایی با اشاره به پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش شهرستان نکا بیان کرد: با توجه به اولویت بندهای انجام‌شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم لذا با تزریق به هنگام اعتبارات از سوی وزارت ورزش در کوتاهترین زمان ممکن پروژه‌های عمرانی بخش ورزش به بهره برداری می‌رسد.

ارتقای سرانه ورزشی شهرستان نکا

وی خانه تکواندو، سکو و حصار کشی زمین ورزشی شهدای نکا، مرمت و بازسازی زمین و سالن ورزشی سردار طوسی و همچنین سالن چند منظوره روستاهای خورشید و میانگاله را از جمله پروژه‌های نیمه‌کاره و اولویت دار شهرستان نکا دانست که در صورت تزریق اعتبارات بزودی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول ورزشی اجرای بازی بومی محلی بانوان در روستای شهاب الدین، همایش ورزش صبحگاهی، یادواره شهدای ورزشکار و همچنین پیاده روی خانوادگی را از جمله برنامه‌های مدنظر اداره ورزش و امور جوانان نکا در طی سه ماه آینده برشمرد.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان نکا ادامه داد: امروزه ورزش در جامعه تنها یک مقوله ساده نیست چرا که تمامی جوامع پیشرفته با متود خاص و مدنظر قرار دادن ورزش به عنوان پشتوانه سلامت جسمی و روحی پیشگام شدند.

به گفته رضایی نداشتن برنامه واحد برای رشته‌های ورزشی در عرصه‌های مختلف این حوزه را با مشکل روبرو ساخته است لذا اداره ورزش و امور جوانان با هدف ریل گذاری، نظارت و درنهایت سیاست گذاری شرایط بهتری را در این بخش رقم می زند.

وی اضافه کرد: برای نظارت هرچه بیشتر هیئت های ورزشی و همچنین اداره امور ورزشکاران شورای هماهنگی وعالی ورزش و جوانان در شهرستان تشکیل شد که به مراتب شاهد تحولات مثمرالثمری در این حوزه خواهیم بود.

کد خبر 3717254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha