۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳

قاضی زاده هاشمی در گفتگو با مهر:

دولت لایحه «نظام جامع رسانه‌ها» را تا پایان مهر به مجلس بدهد

دولت لایحه «نظام جامع رسانه‌ها» را تا پایان مهر به مجلس بدهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته گذشته از وزیرارشاد خواستیم که لایحه «نظام جامع رسانه‌ها» را حداکثر تا پایان مهرماه به مجلس ارسال کنند تا کمیسیون فرهنگی وارد بررسی آن شود.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فراز و فرودهای تدوین لایحه نظام جامع رسانه‌ها در کشور طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: این لایحه تاکنون چندین بار تغییر و تحولات ماهیتی جدی داشته است و حدود هفت سال پیش هم زمانی که من در وزارت ارشاد مسئولیت داشتم، بارها در کمیسیون فرهنگی درباره این لایحه بحث کردیم اما متاسفانه به سرانجام نرسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز دولت تدوین این لایحه را در دستور کار دارد؛ هفته گذشته از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستیم که این لایحه را حداکثر تا پایان مهرماه به مجلس ارسال کنند تا کمیسیون فرهنگی نیز وارد فاز بررسی و ارسال این لایحه به صحن علنی شود تا در همین دولت تکلیف این لایحه معلوم شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکات مختلفی که باید در تدوین لایحه نظام جامع رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: مسائلی همچون اتحادیه‌های صنفی رسانه‌ای، نقش مطبوعات در جامعه و تعریف رابطه آنها با حاکمیت، تعریف سیستم مجوزدهی به رسانه‌ها و نیز ساز و کار برخورد با تخلفات رسانه‌ها قرار است در نظام جامع رسانه‌ها بررسی و تعیین تکلیف شود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: قانون مطبوعات فعلی کشور ابتدا فقط مختص مطبوعات بود و بعدها ماده واحده‌ای درباره نشر الکترونیک به آن اضافه شد، اما امروز رسانه‌ها ابعاد وسیع‌تری پیدا کرده‌اند و شکل نوینی یافته‌اند که قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط آنها متفاوت است و این مسئله که نظام هدایت و راهبری این قبیل رسانه‌ها به چه صورت طراحی می‌شود و مصادیق تخلفات رسانه‌ها چیست، از جمله نکاتی است که باید به طور دقیق مشخص شود و به صورت ماده به ماده، باید تعیین شود.

دولت لایحه ندهد، خودمان طرح می‌دهیم

وی با بیان اینکه باید منتظر باشیم و لایحه دولت را ببینیم، اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی به طور تخصصی وارد بررسی لایحه دولت می‌شود و امیدواریم بعد از گذشت چهار دوره از عمر مجلس که قرار بود این لایحه تحویل داده شود، در مجلس دهم این کار به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه‌ای که هفت سال پیش ما در دولت بر روی آن کار کرده بودیم دستخوش تغییر شده است، اما این آمادگی را داریم که اگر دولت به هر دلیلی نخواست در این سال لایحه خود را بدهد، ما آن لایحه را به صورت طرح وارد مجلس کرده و بررسی کنیم.

کد خبر 3717770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha