۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸

استاندار کردستان:

رفع موانع تولید مستلزم تعامل و همکاری بهتر بانک های عامل است

رفع موانع تولید مستلزم تعامل و همکاری بهتر بانک های عامل است

سنندج – استاندارکردستان رفع موانع تولید واحدها صنعتی وکشاورزی را مستلزم مقررات زدایی در بانک‌های کشور عنوان کرد و افزود: همکاری و تعامل بهتر بانک یکی از نیازهای لازم و ضروری در این بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمدزاهدی امروز سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: متاسفانه قسمت اعظم طرفیت های بالقوه کردستان هنوز به بالفعل نرسیده است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف دعوت از مسئولان ارشد کشوری و برگزاری جلسات ونشست های مختلف با حضورآنها از بین بردن ذهنیت های ناشناخته ای است که نسبت به کردستان در سطح کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی رکن اساسی اقتصادی در کشور محسوب می شود، اظهارداشت: یکی از برنامه ها و اولویت های ما فراهم کردن بستر حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در استان است.

استاندار کردستان با بیان اینکه استان های کمترتوسعه یافته ای هم چون کردستان درخواست کمک مالی از دولت ندارند، گفت: ایران اسلامی پازلی با ۳۱ قطعه است که بی شک هریک از این قطعات در توسعه کشور نقش دارند.

زاهدی ادامه داد: اگر نقشی که هر استان در توسعه کشور می تواند داشته باشد به درستی درک شود قطعا تمامی استان ها به صورت یکسان توسعه پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه دولت نگاه مثبتی به بخش خصوصی دارد، باین کرد: نقشی که بخش خصوصی در توسعه کشور می تواند داشته باشد برهمگان آشکار است البته این مهم بعد از مذاکرات هسته ای پررنگ تر و شرایط حضور بخش خصوصی هم مهیاترشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه بخش خصوصی برای کمک به دولت در راستای توسعه کشور فعال شدند و اکنون ما مدیران دولتی وظیفه داریم بستر لازم برای فعالیت بخش خصوصی را آماده وفراهم کنیم.

استاندارکردستان رفع موانع تولید واحدها صنعتی وکشاورزی را مستلزم مقررات زدایی در بانک‌های کشور ذکرکرد واظهارداشت: مدیران بانک ها همکاری لازم را دارند ولی گاها به دلیل مقررات و ضوابط بانکی قادر به انجام عمل و پرداخت تسهیلات لازم به واحدهای تولیدی و صنعتی نیستند.

زاهدی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در نظام بانکی این است که این ساختار برای تولید در کشورما شکل نگرفته است بنابراین این مهم نیز نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون تمرکززدایی هم اتفاق نیافتاده است، بیان کرد: دولت طرح مطالعاتی در ارتباط با واگذاری اختیارات به مدیران استانی را دردست اقدام دارد البته تاحدودی هم این واگذاری ها انجام شده است.

وی یادآورشد: اگر ۵۰ درصد یارانه به بخش تولید تزریق می شد اکنون با این میزان مشکل بیکاری در کشور مواجه نبودیم.

کد خبر 3717989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha