۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۵

امام‌جمعه نهاوند:

روز تحکیم وحدت در جهان اسلام زمان مرگ اسرائیل است

روز تحکیم وحدت در جهان اسلام زمان مرگ اسرائیل است

نهاوند- امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه فرانسه چوب اعمالش را خورد، گفت: هر کشوری از منافقین حمایت کند خود نیز ضربه خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه نهاوند ضمن توصیه به تقوای الهی و ترک محرمات، گفت: یکی از برکات و آثار به پا داشتن تقوای الهی در جامعه سرازیر شدن برکات و نعمات الهی برای مسلمین است.

وی با اشاره به گره‌ها و تنگناهای موجود در کشور، خانواده‌ها و امور روزانه گفت: آنچه خداوند به‌وسیله قران و عترتش به ما رسانده است و ما را به انجام آن‌ها توصیه و تأکید داشته‌اند انجام واجبات و ترک محرمات یعنی همان تقوا داشتن است.

وی افزود: به پا داشتن تقوا موجب رفع گره و تنگناها از امورات اسلام و مسلمین است و باعث اعتلای اسلام و جهان اسلام می‌شود.

ظهور داعش نتیجه عمل نکردن به دستورات الهی مبتنی بر روایات ائمه(ع) است

امام جمعه نهاوند ظهور داعش و تمامی گروهک‌های تروریستی را که ادعای مسلمانی می‌کنند را نتیجه عمل نکردن به دستورات قرآن با در نظر گرفتن روایات نقل‌شده از پیامبران و ائمه عنوان کرد و گفت: آنچه امروز وظیفه ما برای خشکاندن ریشه نفاق است وحدت در جامعه اسلامی است.

وی تحقیق و مطالعه روایات ائمه اطهار را مرحله ابتدایی برای فهم آیات قران معرفی کرد و گفت: در روایات آمده است که در قیامت ندا می‌رسد که‌ای مردم شما هرکدام علمی دارید زیر آن جمع شوید، در این حال هر کس زیر آن علمی می‌رود که از پیروی کرده و در راهش بوده است، عده‌ای قرآن، عده‌ای ائمه وعده‌ای زیر علم افرادی می‌روند که به خاطر هواهای نفسانی برگزیده‌اند.

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه نهاوند ضمن توصیه مجدد نماز گذاران به رعایت تقوای الهی، گفت: امام خمینی(ره) در رهنمودهای خود می‌فرمایند که نماز جمعه مصداق ذکر الله است.

حجت الاسلام و المسلمین مغیثی، افزود: در قرآن کریم تنها یکجا شتاب برای ذکر و یاد خدا را عنوان کرده است آن‌هم در سوره جمعه است لذا باید توجه شود که نمازگزاران درآمدن زودتر و دررفتن دیرتر عمل کنند.

وی در ادامه با شاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، گفت: توافق با آمریکا یعنی تسلیم آمریکا شدن، ایشان در ابتدای مذاکرات فرمودند که مذاکره شود اما نتیجه‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: امروز بعد از یک سال موافقان برجام به این نتیجه ما رسیده‌اند که آمریکا باوجود عمل به تعهدات بازهم بهانه‌تراشی می‌کند و هرروز مسئله‌ای نو طرح می‌کند که این نشان از غرض‌ورزی آمریکا با ایران است.

خطیب نمازجمعه نهاوند  با اشاره به اینکه آمریکا جز با تسلیم شدن ایران در برابر آمریکا و پذیرفتن و به رسمیت شناختن حکومت نامشروع اسرائیل دست از سر ایران برنمی‌دارد، گفت: ایران اسلامی اگر بنا بر تسلیم شدن داشت همان ابتدای انقلاب قبل از هرگونه دشمنی با دست‌نشاندگان آمریکا چون حزب بعث عراق، منافقان و غیره آن را می‌پذیرفت.

به رسمیت شناختن اسرائیل و همچنین تسلیم شدن در برابر آمریکا مصداق عینی کفر است

وی اظهار کرد: به رسمیت شناختن اسرائیل و همچنین تسلیم شدن در برابر آمریکا مصداق عینی کفر است چراکه خلاف آیات الهی و قرآن است.

وی آوارگان و مردم مظلوم موردتهاجم داعش و تروریست، اسرائیل و آمریکا را نتیجه بدعهدی و اختلافات در دنیای اسلام عنوان کرد. گفت: آن‌ها سیاست تضعیف دنیای اسلام را دارند، نباید بگذاریم آن‌ها به بهانه‌های مذهبی، نژادی و غیره ما را مقابل یکدیگر قرار دهند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به شهره ایران به‌عنوان منادی وحدت در جهان اسلام گفت: روز تحکیم وحدت در جهان اسلام روز مرگ اسرائیل است.

وی بابیان اینکه هر کشوری که از منافقین حمایت کند خود نیز در ابتدا قبل از هرکس ضربه خواهد خورد، گفت: ایران اسلامی بدون هیچ‌گونه حمایت و به رسمیت شناختن این خودفروختگان اولین قربانی منافقان ترسو و بزدل با اهدا ۱۷ هزار شهید ترور است.

امام‌جمعه نهاوند، گفت: امروز معضل اصلی جامعه ما بیکاری و اشتغال جوانان است چراکه همه منتظر بازنشسته شدن شاغلان فعلی و باز شدن جای کار برای آن‌ها هستند که این رفتار و ایده‌ای معقول نیست.

وی ادامه داد: کلید حل مشکل بیکاری جوانان حل مشکل بیکاری باروی آوردن و هدایت جوانان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای آموختن حرفه به همراه علم است.

وی با اشاره به اطعام بیش از ۱۰۰ زائر عراقی طی هفته گذشته در شهرستان نهاوند، گفت: ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران این امر خیر و خداپسندانه از مسئولان خواستاریم که ضمن نهادینه کردن این امر در جامعه نسبت به همراهی اکیپی برای همراهی آنان از ابتدای ورود تا خروج جهت رفع نیازشان همچون آب و غذا برنامه‌ریزی کنند.

آب سراب‌های نهاوند ساماندهی شود تا مردم آب سالم بنوشند

امام‌جمعه نهاوند در ادامه گفت: نهاوند سالیان سال است که به شهر سراب‌های خروشان و فلان معروف است اما تاکنون هیچ تصمیمی از سوی مسئولان گذشته و فعلی شهرستان و استان برای ساماندهی این آب اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به خدمات دولت در بخش سلامت مردم گفت: رساندن آب سالم به منازل مردم و نوشیدن از آن مصداق زمینه‌سازی برای سلامت است فلذا باید مسئولان پیگیر باشند.

کد خبر 3720377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha