۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:

رشد سرمایه‌گذاری در استان قم منفی است

رشد سرمایه‌گذاری در استان قم منفی است

قم - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: رشد سرمایه گذاری در این استان منفی است و از میانگین کشوری نیز کمتر است و باید در جهت رونق اقتصادی تلاش‌های بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن رضوی در جلسه شورای اداری استان قم که قبل از ظهر شنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیران استان در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۴ مجموع اعتبارات استانی و ملی ۳۴۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۶۵ و ۴ دهم درصد آن تخصیص یافت.

وی ادامه داد: در بحث تخصیص اعتبارات جزو ۱۰ استان هستیم و ۹۹ درصد تخصیص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم را گرفته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم افزود: در خصوص پروژه‌های استانی در سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان جذب شد و پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) از مواردی است که در سال‌های آتی افتتاح می‌شود.

افتتاح پروژه سد کوچری و تصفیه خانه بزرگ قم در سال آینده

وی بیان کرد: پروژه سد کوچری و تصفیه خانه بزرگ قم در سال آینده افتتاح می‌شود.

رضوی افزود: در سال جاری به جز اعتبارات مربوط به سفر مقام معظم رهبری به قم، ۲۳۲ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده که با احتساب اعتبارات این سفر و ملی ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار داریم و رشد ۲۱ درصد در اعتبار استانی و رشد سه درصدی در اعتبار ملی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از برخی دستگاه‌ها توقع داشتیم پیگیر اعتبارات ملی باشند که برخی از آنها همچون راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و آموزش و پرورش در خصوص جذب اعتبار ملی خوب عمل کردند و برخی دستگاه‌ها اعتبار بیشتر و برخی نیز واقعا ضعیف عمل کردند که در جلسات دیگر عنوان خواهیم کرد.

بیش از ۴۰ درصد نیروهای ادارات استان قراردادی هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه در بحث اعتبارات هزینه‌ای مشکلاتی داریم، گفت: بیش از ۴۰ درصد نیروهای ادارات استان قراردادی هستند و برای بالا نرفتن هزینه‌ها باید این نیروها به رسمی و یا پیمانی تبدیل شوند.

وی بیان کرد: جزو ۱۳ استانی هستیم که آمایش سرزمین خود را به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسانده و آماده کرده‌ است.

رضوی گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی هشت جلسه برگزار کرده‌ایم و به استثنای بحث مالیاتی که در قم پررنگ است، مابقی مسائل همچون بانک‌ها و استمهال مرتبط با مسائل کشور است.

وی ابراز داشت:‌ رشد سرمایه‌گذاری در سال ۹۱ در استان قم ۵۰ درصد منفی بود که این میزان در سال گذشته ۱۶ و نیم درصد منفی بود و این نشان می‌دهد از میانگین کشوری نیز کمتر است.

لزوم استفاده از پتانسیل صنعت و گردشگری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم ادامه داد: رشد کشاورزی در کشور مثبت است اما رشد اقتصادی و صنعت منفی است و باید در استان قم تلاش بیشتری شود تا از پتانسیل صنعت و گردشگری در جهت رونق اقتصادی بیشتر استفاده شود.

کد خبر 3721088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha