۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۶

رئیس دانشگاه خبر داد:

همکاری دانشگاه آزاد با وزارت خارجه برای توسعه شبکه بین الملل

همکاری دانشگاه آزاد با وزارت خارجه برای توسعه شبکه بین الملل

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه و وزارت امور خارجه برای توسعه شبکه بین‌المللی دانشگاه و جذب فارسی‌ زبانان جهان همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده به منظور تبادل نظر و اتخاذ تصمیم در زمینه های مشترک و امور بین‌الملل این دانشگاه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

حمید میرزاده ضمن قدردانی و تشکر از وزیر امورخارجه و تیم دیپلماسی کشور در حوزه برجام، به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مذاکرت و توفیقات بدست‌آمده در برجام زمینه را برای توسعه شبکه بین‌المللی دانشگاه در کشورهای مختلف ایجاد کرده است. 

وی افزود: در این زمینه دانشگاه آزاد با همکاری وزارت امور خارجه برای توسعه این شبکه جت همکاری های علمی و پژوهشی و جذب فارسی‌زبانان جهان جدی است.

میرزاده با ارائه گزارشی از تاسیس دفاتر دانشگاه آزاد در شهرهای میلان ایتالیا، اسن آلمان، مسکو روسیه، آکسفورد انگلستان، دبی امارات، بیروت لبنان و کابل افغانستان که جزء شبکه بین‌الملل دانشگاه هستند، از همکاری نمایندگان وزارت امور خارجه در کشورهای یادشده تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این دانشگاه آمادگی دارد تا نسبت به تاسیس دفتر یا شعبه دانشگاهی در کشورهایی که وزارت امور خارجه پیشنهاد دهد، اقدام کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در این جلسه گفت: حضور دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها را در حوزه بین‌الملل، دیپلماسی علمی و عمومی کشور با اهمیت است و وزارت امور خارجه آمادگی همکاری در این حوزه را دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بسیار بالایی است که باید از این ظرفیت برای توسعه همه‌جانبه علمی کشور استفاده شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به سابقه حضور در دانشگاه آزاد اسلامی و آشنایی نزدیک با این دانشگاه، از فعالیت های علمی و توسعه‌ای این دانشگاه در کشور به عنوان یک دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی یاد کرده و ابراز امیدواری کرد این توسعه در حوزه بین‌الملل نیز انجام شود.

ظریف با یادآوری برنامه تاسیس و ایجاد یک مرکز آموزش عالی مطالعات جهانی که در زمان حضور خود در دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داده بود، اظهار داشت: وجود چنین مرکزی می تواند در شناخت بین‌المللی و مناسبات موجود در دنیا به طور آکادمیک و علمی به اساتید، کارشناسان و دانشجویان حوزه بین‌الملل کمک کند.

کد خبر 3721139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha