۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی تاکید کرد:

ضرورت تاسیس صندوق های پژوهش و نوآوری غیردولتی در آذربایجان شرقی

ضرورت تاسیس صندوق های پژوهش و نوآوری غیردولتی در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، با تاکید بر ضرورت تاسیس صندوق های پژوهش و نوآوری غیردولتی در آذربایجان شرقی گفت: این صندوق های می توانند حامی فناوران باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست تخصصی ایجاد صندوق پژوهش و نوآوری غیردولتی اظهار کرد: هیئت وزیران سال گذشته  به استناد ماده ۴۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اساسنامه تاسیس صندوق های  پژوهش وفناوری غیر دولتی را تصویبل کرد و این صندوق ها دارای شخصیت حقوق غیر دولتی بوده و استقلال مالی دارند.

وی با اشاره به موضوع فعالیت این صندوق ها گفت: ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت یارانه، تسهیلات کوتاه مدت و بلند مدت، پرداخت تمام و یا بخشی از سود تسهیلات و جرایم متعلقه و ارائه خدمات ضمانت نامه ای برای اجرای طرح های پژوهشی، فناوری، نوآوری و تجاری سازی نتایج پژوهش ها، سرمایه گذاری خطر پذیر، مشارکت و سرمایه گذاری در ایجاد، توسعه و راهبری و توانمندسازی شرکت های پزوهشی و فناوری و دانش بنیان و ...  از جمله موضوعاتی است که این صندوق های می توانند در این زمینه ها فعالیت کنند.

جهانگیری با اشاره به حمایت های دولت از این صندوق ها گفت: دولت نیز سهم مشخصی در این صندوق ها دارد و از این نظر حمایت های مورد نیاز از سرمایه گذارانی که اقدام به تاسیس این صندوق می کنند صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در بسیاری از استانهای کشور این صندوق تشکیل شده است ما هنوز در اول راه هستیم و تلاش می کنیم در آینده نزدیک با همکاری بخش خصوصی این صندوق در استان ما نیز ایجاد شود.

کد خبر 3722258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha