۴ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۰۷

استاندار گلستان:

برش استانی مشوق‎های صادراتی در گلستان تدوین شود

برش استانی مشوق‎های صادراتی در گلستان تدوین شود

گرگان- استاندار گلستان گفت: در کنار رفع موانع تولید باید برش استانی مشوق‎های صادراتی تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو شامگاه یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کمیته برون‎گرایی و جذب سرمایه‎گذار خارجی در استان گلستان اظهار کرد: در راستای برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی دولت تدبیر و امید ۴۰۰بنگاه اقتصادی گلستان تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند و ۱۰۰ بنگاه تولیدی و اقتصادی تعیین تکلیف و رفع تعطیلی می‌شوند.

وی بابیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به شکل تسهیلات به بنگاه‎های اقتصادی گلستان تزریق می‎شود، توجه به درون‎زایی و برون‎گرایی را دو کلیدواژه مهم اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: طبیعی است که این دو کلیدواژه وظایفی را برای ما ایجاد می‎کند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه دولت وظیفه خودش را درزمینهٔ منطقه آزاد انجام داده است، تصریح کرد: اکنون منتظر مجلس هستیم که انتظار داریم آن‌ها نیز بااراده خودشان رأی مساعد به این مطالبه بدهند.

وی ادامه داد: برخلاف تبلیغاتی که در راستای منطقه آزاد مطرح می‎شود که همه تمرکز این مناطق به سمت واردات است اما منطقه آزاد زمینه صادرات را در استان گلستان فراهم می‎کند.

صادقلو بابیان اینکه محرومیت‎زدایی و زمینه‎های جذب سرمایه جزو نتایج مهم ایجاد منطقه آزاد در اینچه بروان است، خاطرنشان کرد: هزینه فایده برای سرمایه‎گذار مسئله مهمی است ظرفیت معافیتی که در منطقه آزاد وجود دارد و جاذبه‎های خاصی که ایجاد می‎کند از مسائلی است که می‌تواند این استان را به سمت رونق اقتصادی رهنمون کند.

وی اضافه کرد: نقشه راه منطقه آزاد به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که سایت پایانه غلات، سایت پتروپالایش، شهرک متالوژی و موضوع گردشگری در آن دیده‌شده است.

وی به وضعیت صادرات استان اشاره کرد و گفت: بارها تولیدات استان روی دستمان باقی می‎ماند و تسهیل صادرات صورت نمی‎گرفت و درهم‌ریختگی وجود داشت که این امر تدوین برش استانی صادرات در کنار برش استانی مشوق‌ها را می‌طلبد.

وی یادآور شد: خیلی از افراد نیز بافرهنگ، ادبیات و علم صادرات فاصله‌دارند که این‌ها در آموزش‎های کلاسیک به دست نمی‎آید و باید تجربه لازم کسب شود.

صادقلو بابیان اینکه ترکمنستان برای ما بازار هدف است، گفت: نزدیکی، اشتراک فرهنگی و اشتراک ذائقه باعث نوعی قرابت شده است، باید تأثیر تبلیغی این منطقه موردتوجه بوده و  ترکمنستان باید بازار هدف ما باشد اما باید آسیب‎شناسی لازم در این زمینه صورت بگیرد.

کد خبر 3722682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha