۵ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۱

فرماندار ساری:

احیای شهر ساری مدیون شورا و شهرداری است

احیای شهر ساری مدیون شورا و شهرداری است

ساری - فرماندار ساری بابیان اینکه احیا مجدد شهر ساری، مدیون شورا و شهرداری است گفت: غنای فرهنگی دو شهر ساری و سیلوانو به تعاملات بهتر بین مردم کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان دوشنبه‌شب در نشست مشترک اقتصادی -گردشگری با شهردار و  هیئت همراه شهر مونته سیلوانوایتالیا اظهار کرد: شهر مونته سیلوانو ایتالیا و شهر ساری دارای تنوع اقلیمی و تمدن کهن و مشترکات زیادی هستند که باوجود تمامی فراز و نشیب‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، روابط ایران و ایتالیا کمتر دچار دستخوش تغییرات اساسی شده است.

وی افزود: در حوزه ادیان هم کشور ایتالیا و تمدن روم باستان، به‌عنوان مرکز مسیحیت و کاتولیک بوده است و ایران هم به‌عنوان مهد اسلام به لحاظ آثار باستانی، فرهنگی به‌مانند کشور ایتالیا غنی است.

فرماندار مرکز استان مازندران، بابیان اینکه کشور ایران جز کشورهایی تأثیرگذار در حوزه خاورمیانه و آسیا است و آثار گران‌سنگی دارد، تصریح کرد: استان مازندران به‌ویژه شهر ساری، دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری است که امیدواریم با تعاملاتی که بین دو شهر کهن ساری و سیلوانو ایجاد می‌شود، شاهد برقراری روابط نزدیک‌تری بین این دو شهر باشیم.

حسین زادگان اظهار داشت: نقش ما به‌عنوان فرماندار یا دولت علی‌القاعده بعد از نقش مردم است و پارلمان شهری یا شهردار شهر ما، نهادهای غیردولتی و مدنی و تشکل‌های مردمی بیشترین نقش را در نزدیکی دولت‌ها بازی می‌کنند.

وی، افزود: دولت تنها بستر این مناسبات و برقرار ارتباطات قوی‌تر را فراهم می‌کند که همه این بسترسازی‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی و صلح بین دولت‌ها و ملت‌ها (بین المللی) نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

 حسین زادگان با ابراز خرسندی از اقدامات مهمی که در توسعه و رونق گردشگری شهر ساری در حال انجام است، گفت: احیا مجدد شهر ساری، مدیون شورا شهر و شهردار است و با برقراری ارتباطات نزدیک ساری و مونته سیلوانو، مناسبات بهتری بین دو شهر برقرار خواهد شد.

فرماندار ساری، در پایان خاطرنشان کرد: در ارتباط با نخبگان و کارشناسان نه‌تنها در بخش مدیریتی بلکه در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی هم می‌توانیم خوبی خواهیم داشت.

حسین زادگان افزود: با توجه به غنای فرهنگی دو شهر در حوزه موسیقی، تبادل فرهنگی درزمینهٔ موسیقی می‌تواند بین ساری و مونته سیلوانو ایجاد شود

کد خبر 3723904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha