۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام خبر داد:

آمادگی میراث فرهنگی ایلام برای ایجاد مجتمع های خدماتی بین راهی

آمادگی میراث فرهنگی ایلام برای ایجاد مجتمع های خدماتی بین راهی

ایلام-مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام از آمادگی میراث فرهنگی ایلام برای ایجاد مجتمع های خدماتی بین راهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: جهت ایجاد مجتمع های خدماتی و رستورانهای سنتی بین راهی در استان ایلام آماده همکاری با سرمایه گذران بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: با توجه به طبیعت بکر و زیبای استان برای گردشگران و همچنین تردد زائران در ایام اربعین حسینی احداث و راه اندازی مجتمع های بین راهی و رستورانهای سنتی در محدوده روستاها و شهرها یکی از نیازهای استان است که متقاضیان می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

شنبه زاده اظهار داشت: اکنون چند متقاضی در شهرستان چرداول و سه متقاضی در شهرستان مرزی مهران خواستار احداث مجتمع خدماتی هستند که پس از جانمایی به صندوق مهر امید برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

وی توضیح داد: استان ایلام از قابلیت های بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری برخوردار است که نیازمند حضور بخش خصوصی است تا بتواند در این زمینه زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به آنان را فراهم کند.

وی تاکید کرد: اکنون طرح های بسیار خوبی در روستاهای هدف گردشگری در دست اقدام است که در مناطق خوش آب و هوا با احداث مکان های مناسبی در راستای توسعه گردشگری در استان فعالیت می کنیم.

شنبه زاده گفت: امیدواریم که با معرفی بیشتر استان به مردم کشور و سایر توریست های خارجی بتوان از ظرفیت های گردشگری استان در ایام مختلف به ویژه فصل تابستان با توجه به کوهستانی بودن منطقه و اعتدال آب و هوایی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: به هر میزان زیر ساخت های گردشگری در استان فراهم شود و فعالان خصوصی وارد این عرصه شوند می توان از ظرفیت گردشگری استان با توجه به وجود مکان های تاریخی و طبیعی زیبا نهایت استفاده را برد.

کد خبر 3724121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha