۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۶

کری: کره شمالی باید راه ایران را در پیش گیرد

کری: کره شمالی باید راه ایران را در پیش گیرد

وزیر خارجه آمریکا با اعتراض به فعالیت های هسته ای و نظامی کره شمالی گفت که این کشور باید از ایران یاد بگیرد و دست از فعالیت های هسته ای خود بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، وزیر خارجه آمریکا در اظهارات اخیر خود در مورد کره شمالی و برنامه هسته ای این کشور گفت: کره شمالی در حالی به دنبال سلاح هسته ای است که دنیا تلاش می کند آن را کنار بگذارد و این بسیار نگران کننده است.

«جان کری» که برای شرکت در کنفرانس آسیا  - پاسیفیک در لائوس به سر می برد با بیان این مساله که حرکات کره شمالی نشانگر تهدیدی بسیار جدی علیه نه تنها منطقه بلکه کل جهان است، گفت: کره شمالی باید از ایران یاد بگیرد، که آمریکا و برخی کشورها با این کشور به توافق رسیدند و به برنامه هسته ای آن پایان دادند.

وی همچنین در مورد کشورمان افزود: ایران، کشوری قدرتمند و توسعه یافته با تاریخی هزاران ساله تصمیم گرفته تا برای برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه این کشور، دست از پیگیری (دستیابی) به سلاح هسته ای خود بردارد.

وی افزود: کره شمالی تنها کشور جهان است که به توسعه تسلیحات خود ادامه می دهد، به توسعه موشک های خود ادامه می دهد و به انجام اقدامات محرک خود ادامه می دهد.

اظهارات جان کری در حالی است که مانورهای نظامی آمریکا با کره جنوبی از دلایل توقف مذاکرات با کره شمالی بوده است.

کد خبر 3724619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha