۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵

در شیراز؛

ارکستر نوجوانان ایران می نوازد/رونمایی از مجموعه کتاب‌های دوزبانه

ارکستر نوجوانان ایران می نوازد/رونمایی از مجموعه کتاب‌های دوزبانه

شیراز- ارکستر نوجوانان ایران اولین اجرای رسمی شهرستان خود را به سرپرستی و رهبری ارکستر آرمان نوروزی در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارکستر نوجوانان ایران در اولین گام از برنامه های خود هفتم مردادماه کنسرتی در تالار حافظ برگزار خواهد کرد   کهاجرای موومان اول سمفونی ششم بتهوون، یک سوئیت از چایکوفسکی، یک قطعه از مارکز دنزون،  سه قطعه ایرانی از علی‌اکبر قربانی و چند قطعه دیگر از جمله برنامه هایی است که در این کنسرت اجرا خواهد شد. این در حالیست که آرش فلاحی و شهرام توکلی نیز نوروزی را در این کنسرت همراهی می کنند.

همچنین این ارکستر در ادامه برنامه های درون مرزی خود برگزاری کنسرت در اصفهان، تبریز و دیگر شهرها را دنبال خواهد کرد.

این درحالیست که طراح برگزاری نخستین کنسرت ارکستر نوجوانان ایران در شیراز به خبرنگار مهر، گفت: در جریان این رویداد موسیقایی، از مجموعه کتاب های شیراز به کوشش وحید رئیسی و شبنم بهاردار رونمایی خواهد شد.

وحید رئیسی که مقدمات برپایی کنسرت این ارکستر را با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انجام داده، ادامه داد: در کنسرت ارکستر سمفونیک نوجوانان که  پنج شنبه ۷ مرداد ساعت ۲۱ در تالار حافظ برگزار خواهد شد این مجموعه کتاب رونمایی می شود.

وی، افزود: این مجموعه با استفاده از تصویر، متن، شعر و موسیقی کودکان و نوجوانان را با شیراز که یکی از شهرهای مهم هدف گردشگران داخلی و خارجی است، آشنا می کند.

رئیسی خبر داد: این بسته  فرهنگی که چند گروه سنی را در بر می گیرد شامل کتاب نفیس و کتاب کار با هدف بالابردن مهارت های طراحی و نقاشی و با همراهی متن هایی (به دو زبان فارسی و انگلیسی) برای آشنایی بیشتر و تقویت روخوانی، لوح فشرده حاوی قطعات موسیقی باکلام با اشعری روان که برای شنیدن و همخوانی ساخته و تنظیم شده است.

ارکستر نوجوانان سال ۱۳۹۳ با حضور ۶ عضو در قالب هیات موسس متشکل از شهرام توکلی، علی اکبر قربانی، آرمان نوروزی، آرش فلاحی، منصور حقی و پیمان میرآقاسی با هزینه شخصی تشکیل شد.

هدف از بنیان ارکستر نوجوانان ایران رشد و بالندگی موسیقی ایران و موسیقی دانان ایرانی است. همچنین بنیان گذاران این ارکستر آن را بستری برای کشف و رشد استعدادها و عرضه توانمندی های نوازندگان در قامت نوازنده ارکستر و یا سولیست می دانند. شنیده شدن موسیقی امروز ایران از زبان آهنگسازان ایران و همچنین شنیده شدن موسیقی امروز و گذشته جهان از دیگر اهدافی است که گروه تشکیل دهنده آن دنبال می کند.

کد خبر 3725023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha