۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۳۳

دبیر انجمن صدا به مهر گفت:

جایزه صدابرداری و صداگذاری در هجدمین جشن سینما تفکیک شد

جایزه صدابرداری و صداگذاری در هجدمین جشن سینما تفکیک شد

دبیر انجمن «صدای ایران» بیان کرد جایزه صدابرداری و صداگذاری در هجدهمین جشن سینمای ایران از هم تفکیک شده و می‌تواند به دو فیلم تعلق بگیرد.

ناصر انتظاری دبیر انجمن «صدای ایران» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار آگهی تاسیس صنف صدابرداران و صداگذاران سینمای ایران در روزنامه رسمی گفت: تمام کارهای ثبت انجمن صدا در وزارت کار انجام شده و آخرین مرحله آن بعد از انتشار آگهی، تشکیل مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره جدید است تا این صنف با قرار گرفتن زیر نظر وزارت کار تبدیل به یک سندیکا شود.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری هجدهمین جشن خانه سینما مجمع عمومی و برگزاری انتخابات صنفی، با هماهنگی با وزارت کار تصمیم گرفتیم تا انتخابات هیات مدیره در تاریخ ۲۴ شهریور ماه و بعد از برگزاری هجدهمین جشن سینمای ایران برگزار می شود.

صدابردار فیلم «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی توضیح داد: با توجه به هیجان موجود در برگزاری جشن خانه سینما و اینکه بسیاری از اعضای صنف درگیر برنامه های مختلف از جمله پروژه های مختلف سینمایی و داوری در حوزه جشن خانه سینما می شوند، تصمیم گرفتیم تا انتخابات بعد از جشن سینمای ایران برگزار شود.

وی درباره برگزاری این دوره از جشن سینما و ویژگی های آن نیز توضیح داد: یکی از اتفاقات خوبی که در این دوره از جشن خانه سینما رخ داده این است که ما در بخش صدا می توانیم دو جایزه به دو فیلم بدهیم. این درحالی است که در دوره های قبل تنها به صداگذاری و صدابرداری یک فیلم جایزه داده می شد، اما در این دوره پیشنهاد دادیم که در آیین نامه جشن قید یک فیلم برداشته شود و جوایز صدابرداری و صداگذاری هر کدام به یک فیلم داده شود که خوشبختانه مورد موافقت مدیران جشن قرار گرفت.

انتظاری در پایان گفت: البته این مشکل همچنان در جشنواره فجر وجود دارد و با توجه به اینکه در این جشن چندان به مسائل حرفه ای نگاه نمی شود، همچنان جایزه صدابرداری و صداگذاری به یک فیلم داده می شود که امیدوارم این مساله هرچه سریعتر برطرف شود.

کد خبر 3725608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha