۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱

مدیر بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه:

روزانه ۳ هزار نفر به بیمارستان امام علی(ع)کرمانشاه مراجعه می‌کنند

روزانه ۳ هزار نفر به بیمارستان امام علی(ع)کرمانشاه مراجعه می‌کنند

کرمانشاه- مدیر بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه گفت: بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه قطب درمان قلب کشور است و روزانه ۳ هزار نفر به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

محمود کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت بیمارستان امام علی(ع) اظهار داشت: بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه قدمتی حدوداً ۱۷ ساله  دارد و از قدیمی‌ترین مراکز قلب در غرب کشور بوده و در حال حاضر دارای ۲۱۶ تخت است.

وی افزود: همچنین این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، سی سی یو با ظرفیت ۱۳ تخت، ۴ اتاق عمل جراحی قلب، ۲ بخش آی سی یو برای پذیرش بیماران جراحی قلب بعد از عمل جراحی و بخش آنژیوگرافی است.

مدیر بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه افزود: بیمارستان امام علی(ع) بخشی از حوزه سلامت است و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد عواملی که در حوزه سلامت نقش دارد به نظام بهداشت و درمان بر می‌گردد و ۱۵ تا ۲۰ درصد عوامل دخیل در سلامت به عوامل زیستی، ۱۰ تا ۱۵ درصد به عوامل فیزیکی و ۵۰ درصد به عوامل اجتماعی و اقتصادی  مربوط است.

کاظمی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای ایجاد پارکینگ و همراه‌سرا در بیمارستان امام علی(ع) انجام شده،  گفت: بر اساس استانداردهای جهانی، بیمارستان‌ها متولی احداث پارکینگ برای مراجعین و احداث اقامتگاه‌ها برای همراهان نیستند و  سازمانهای دیگر باید مشارکت و کمک کنند.

وی با ادامه توضیحات گفت: ما هم اعتقاد داریم  بخش خصوص و شهرداری برای احداث پارکینگ در این منطقه می‌توانند کمک جدی داشته باشند تا نه تنها برای بیمارستان امام علی(ع) بلکه در جوار ما بیمارستان آیت الله طالقانی نیز از این خدمات بهره‌مند شود و  مشکل کمبود پارکینگ حل شود اما هیچ استانداردهایی بیمارستانها را ملزم به ایجاد  پارکینگ برای مراجعان نکرده است.

بیمارستان امام علی(ع) قطب درمان قلب کشور است

کاظمی با اشاره به اینکه روزانه  ۳ هزار نفر به بیمارستان  امام علی(ع) مراجعه می کنند، گفت: بیمارستان امام علی(ع) قطب درمان قلب در غرب کشور است و بخش عمده‌ای از  خدمات بیمارستان جراحی قلب است و مراجعان زیادی از استان های دیگر به بیمارستان امام علی(ع) برای درمان می‌آید و  این مایه مباهات ما است.

مدیر بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه همچنین بیان کرد: البته برای رفع نیازها در محوطه بیمارستان اقامتگاهی احداث کردیم تا همراهان بیماران بتوانند ساعاتی را  برای استراحت در آنجا بگذرانند و امکاناتی نیز فراهم شده است. 

 کاظمی در خصوص نحوه خدمات دهی به بیماران جراحی در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه افزود: مریض بعد از جراحی دو تا سه روز در آی سی یو جراحی قلب بستری می‌شود  و در آنجا به هیچ عنوان بیمار ملاقات ندارد بعد از آنجا بیمار به بخش جراحی قلب منتقل می شود و بر اساس ضوابط می تواند روزی ۲ ساعت ملاقات کننده با تعداد محدود داشته باشد.

وی یکی از شاخص های ارزیابی بیمارستان‌ها را شاخص عفونت بیمارستانی دانست و بیان کرد: در کشور شاخص عفونت بیمارستانی ۳ تا ۵ درصد پذیرفته شده است و امروز در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه میزان عفون زیر یک و هفتاد و پنج صدم درصد است.  

 کاظمی در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات و تقاضاهای مردم در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه گفت: در بیمارستان کانالهای مختلفی در نظر گرفتیم و در جای جای بیمارستان اطلاع رسانی شده اگر افراد برخورد بدی از همکاران ببینند و یا از خدمات ناراضی باشند می‌توانند  به واحد حراست و رسیدگی به شکایات مراجعه کنند یا حتی به واحد ریاست نامه بزنند و ما حتما پیگیری خواهیم کرد و نتایج پیگیری اطلاع داده می شود.

پزشک متخصص مقیم همه روزه در اورژانس بیمارستان امام علی(ع) حضور دارد

 این مسئول همچنین گفت: سامانه‌ای تحت عنوان «صدای مردم» در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه راه اندازی شده است تا از میزان رضایتمندی بیماران نسبت به درمان، مراقبت و خدمات بیمارستان تا حتی پس از ترخیص از بیمارستان اطمینان حاصل کنیم و این کار را  برای کیفیت بخشی و برنامه‌های بیمارستان مبنا قرار می‌دهیم.

کاظمی در خصوص گلایه شهروندان برای معطلی در آزمایشگاه بیمارستان نیز بیان کرد: در واحد اورژانس بیمارستان امام علی(ع) تا چند ماه گذشته آزمایشگاه وجود نداشت، اما در چند ماه گذشته در اورژانس آزمایشگاه راه اندازی شده و زمان تعیین تکلیف بیماران را به حداقل رسانده و نارضایتی ها کاهش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: بحث حضور  پزشک متخصص مقیم در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه از زمان اجرای تحول نظام سلامت با جدیت در حال انجام است و  هم اکنون صد در صد روزها پزشک متخصص به صورت مقیم در اورژانس حضور دارد و نیز  برنامه‌ای از سال گذشته برای مدیریت درمان سکته‌های قلبی  شروع شده تا اگر  بیماری مراجعه کرد و سکته  قلبی او محرز  شد ظرف کمتر از ۹۰ دقیقه علاوه بر انجام آزمایش، آنژیوگرافی انجام و  درمان  شود. 

کاظمی اضافه کرد: در برنامه تحول نظام سلامت در حال راه اندازی مکانیزمی برای پذیرش غیرحضوری  هستیم تا قدری از بار مشکلات مراجعان کم شود و ساعت‌ها در بیمارستان معطل نشوند.

وی گفت: بیمارستان به لحاظ تهیه دارو مشکلی ندارد در برنامه تحول نظام سلامت تمام دارو و تجهیزات را بیمارستان تهیه می‌کند و برای تهیه هیچ مورد دارویی بیماری به بیرون نمی‌فرستیم.همچنین مابین بیمارستان‌های آیت‌الله طالقانی و امام علی(ع) داروخانه ولی عصر(عج) برای خدمات دهی وجود دارد.

کد خبر 3726210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha