۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۰

در حاشیه کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی؛

بیماران بی‌بضاعت به‌صورت رایگان تحت عمل جراحی قرار گرفتند

بیماران بی‌بضاعت به‌صورت رایگان تحت عمل جراحی قرار گرفتند

مشهد ـ بیماران بی‌بضاعت در حاشیه کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی به‌صورت رایگان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون درمان بیمارستان فوق تخصصی رضوی عصر جمعه در حاشیه اختتامیه هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان رضوی سعی دارد با برگزاری محافل علمی باعث تبادل بیشتر اطلاعات میان اساتید داخلی و خارجی می شود در روز آمدی خدمات پزشکی کشور یاری‌رسان باشد.

مطهر کمال شجاعی بیان کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی علاوه بر ارائه خدمات معمول به منظور جلب رضایتمندی بیماران و ارائه بهترین خدمات و امکانات نسبت به ارتقا دانش پزشکی و بروز رسانی آن اهتمام ورزیده است.

معاون درمان بیمارستان فوق تخصصی رضوی اضافه کرد: در مدت برگزاری کنگره، سه مادر باردار با جنین‌های مشکوک به نارسایی قلبی اکوکاردیوگرافی شدند که سلامت قطعی هر سه جنین محرز شده است.

کمال شجاعی اظهار کرد: شش کودک بیمار توسط تیم پزشکی مجربی از مدعوین این کنگره مورد عمل آنژیوگرافی و اعمال ترمیمی قلب قرار گرفتند که تمام اعمال انجام شده با هدف آموزش توسط پرده های نمایشی در سالن های کنفرانس کنگره به معرض نمایش در آمدند، همچنین افرادی که از توانایی مالی برخوردار نبودند، در این کنگره به صورت رایگان تحت اعمال جراحی قرار گرفتند.

وی با اشاره به آمار ۴۰ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی خاطر نشان کرد: پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها در اقتصاد سلامت جامعه اثرگذار است.

کمال شجاعی گفت: در حاشیه این کنگره چندین عمل جراحی کوچک  بزرگ توسط اساتید داخلی و خارجی با نظارت پزشکان مجرب بیمارستان انجام شده است.

وی افزود: حدود ۵۰۰ نفر در نشست ها و کارگاههای تخصصی این کنگره  شرکت کردند و حدود ۲۰۰ استاد داخلی و ۳۳ استاد خارجی ۲۴۱ مقاله در این کنگره ارائه کردند که بازخورد این محافل علمی باعث آگاهی افزایی پزشکان و دانشجویان رشته قلب و عروق می شود.

کد خبر 3726924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha