۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال:

نگاه مسئولان کشوری‌ نسبت به داوران فوتبال تغییر کند

نگاه مسئولان کشوری‌ نسبت به داوران فوتبال تغییر کند

مشهد ـ رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: نگاه مسئولان کشوری و استانی باید به داوری و داوران فوتبال تغییر کند تا شاهد پیشرفت روز افزون جامعه داوری در کشور باشیم.

حسین عسگری در حاشیه برگزاری کلاس‌های بازآموزی و توجیهی داوران و ناظران خراسانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور توسعه داوری در خراسان رضوی، کلاس باز آموزی و توجیهی ویژه داوران و ناظران خراسانی در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در تمام قوانین ۱۷ گانه داوری به جز قانون دوم به وجود آمده است، ضروری است افرادی که در اجرای قوانین بازی، مسئول هستند برای آشنایی با قوانین جدید در این کلاس توجیهی شرکت کنند تا بتوانند وظایفشان را به خوبی انجام دهند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران بیان کرد: با وجود اینکه قوانین جدید چهار ماه پیش ابلاغ شده است، کلاسهای توجیهی و بازآموزی قوانین با تاخیر بسیار زیادی در استان‌ها برگزار می شود که البته خراسان رضوی دومین استان کشور است که این کلاس را برای داوران و ناظران استانی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه لیگ‌های استانی خراسان رضوی هنوز شروع نشده و فرصت برای آموزش قوانین جدید وجود دارد، گفت: داورها برای اینکه توانایی گرفتن تصمیمات درست و منطقی با توجه به قوانین جدید را داشته باشند، باید با این تغییرات به خوبی آشنا شوند . داوران هرچه بیشتر با قوانین جدید کار کنند، قضاوت بهتر و آسانتری را در زمین مسابقه خواهند داشت.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران با اشاره پتانسیل بالای خراسان رضوی در زمینه داوری گفت: روزگاری نه چندان دور خراسان رضوی قطب داوری کشور بوده است و با تلاش داوران و ناظران این استان می تواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی اظهار کرد: متاسفانه تشکیلات فوتبال برای داوران در کشور امکانات لازم را فراهم نمی‌کند که خراسان رضوی نیز از این قضیه مستثنی نیست.

عسگری با  بیان اینکه برای داوران سرمایه گذاری نمی شود، ادامه داد: سرمایه گذاری برای داوری یعنی تربیت داوران به بهترین شکل و این تربیت با برگزاری کلاس‌های چند روزه محقق نمی شود.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد: دید مسئولان کشوری و استانی باید به داوری تغییر کند تا شاهد پیشرفت روز افزون جامعه داوری در کشور باشیم.

کد خبر 3727756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha