۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹

فیلم/ یوسف اسلام برای آوارگان سوری خواند

فیلم/ یوسف اسلام برای آوارگان سوری خواند

یوسف اسلام خواننده پاپ راک انگلیسی با انتشار ویدیویی برای آوارگان سوری از شرایط سخت کودکان و نوجوان جنگ زده سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف اسلام خواننده پاپ راک انگلیسی با انتشار ویدیویی با عنوان «او تنها بود» برای آوارگان سوری از شرایط سخت کودکان و نوجوان جنگ زده سخن گفت.

این خواننده که تاکنون آلبوم‌های زیادی مانند «زندگی آخرین پیامبر»، «بازگشت به زمین»، «الف از آن الله است» را منتشر کرده، این بار نیز به حوادث اخیر سوریه واکنش نشان داده و با انتشار کلیپی با عنوان «او تنها بود» به موضوع سرگذشت آوارگان سوری پرداخته است. او دراین ویدئو سرگذشت پسربچه‌ آواره‌ سوری را روایت می‌کند که به دلیل جنگی که توسط گروه‌های تکفیری در کشورش به وجود آمده، مجبور به مهاجرت از آنجا شده است.

کت استیونس خواننده پاپ راک بریتانیایی است که از اواخر دهه ۷۰ میلادی، مسلمان شده و نامش را از «کت استیونس» به یوسف اسلام تغییر داده است. او از اواخر دهه ۶۰ تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیون آلبوم در سراسر دنیا به فروش رسانده است .

این خواننده ابتدا با دریافت یک قرآن از برادرش با اسلام آشنا شد و در سال ۱۹۷۷ به دین اسلام گروید و اکنون نیز یکی از اعضای فعال انجمن مسلمانان بریتانیاست. وی پس از مسلمان شدن تمام دارایی‌اش را به حراج گذاشت و یک مدرسه‌ اسلامی در حوالی لندن تاسیس کرد. البته تا اواخر سال ۱۹۸۰ صدایی از یوسف اسلام شنیده نشد، تا اینکه با حمایت از «حکم مرگ» (که حضرت آیت‌الله خمینی علیه سلمان رشدی به خاطر نوشتن کتاب آیات شیطانی صادر کرد) هوادارانش را تحت تاثیر قرار داد. در نتیجه آن بعضی از سامانه های پخش آثار راک- کلاسیک پخش آثارش را متوقف کردند. این هنرمند در مورد ۱۱ سپتامبر هم یک نامه علیه جرج بوش و آمریکا منتشر کرد.

کد خبر 3727835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha