۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶

لزوم توسعه و تحول در برنامه های حوزه های علمیه خواهران

لزوم توسعه و تحول در برنامه های حوزه های علمیه خواهران

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران با نظارت زمینه‌ساز پیشرفت این مراکز آموزشی و تربیتی باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام رسول عبداللهی در دومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران پس از پیامبر(ص)، توسط امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گسترش یافت، گفت: تاریخ حوزه علمیه خواهران مانند حوزه علمیه برادران است و هر دو تاریخ یکسانی دارند.

وی افزود: در راستای گسترش حوزه‌های علمیه خواهران زحمت‌های زیادی کشیده شده و این حوزه‌ها  نیز شجره طیبه، مقدس و ماندگاری است و تا زمانی که از این شجره طیبه استفاده می‌شود متولیان و مسئولان آن نیز از پاداش و اجر آن بهره‌مند می‌ شوند.

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: با توجه به اینکه بانوان تشکیل دهنده‌ نیمی از جامعه و به عنوان مربی و تربیت کنندگان نیمی دیگر از جامعه بشمار می روند بنابراین اهمیت کار در حوزه‌های علمیه خواهران از کار در حوزه‌های علمیه برادران کمتر نیست بلکه در برخی موارد کار در این حوزه‌ها مهمتر از کار در حوزه‌هاای علمیه برادران است.

عبداللهی با اینکه در دوره گذشته شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ۱۸۷ جلسه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، گفت: برگزاری این جلسات با حضور حداکثر اعضا و برگزاری بیش از ۳۰۰ جلسه کارشناسی در قالب ‌کمیته‌های تخصصی از جمله فعالیت‌های شورای ‌سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در دوره گذشته بوده است.

وی گفت: ساماندهی و سازماندهی شورا و واحدهای تابعه، تصویب اساسنامه، تنظیم نحوه ارتباط و تعامل حوزه‌های علمیه خواهران با جامعه، تدوین اسناد راهبردی، تدوین مبانی، اصول و سیاست‌های حوزه علمیه خواهران در مسائل مختلف، تصویب ساختار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و شرح وظایف و تصمیم‌گیری در خصوص امور جاری حوزه‌های علمیه خواهران از جمله اقدامات شورای سیاست‌گذاری در دوره گذشته بوده است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: امیدوارم با تلاش مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران شاهد تحول اساسی و جهش دیگری در این حوزه ها باشیم بنابراین نباید به وضعیت موجود اکتفا کنیم و باید برای رفع مشکلات و تامین نیازها بیش از پیش تلاش کنیم.

عبداللهی از مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران خواست تا با نظارت و اجرا برنامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران زمینه‌ساز پیشرفت این مراکز آموزشی و تربیتی باشند.

کد خبر 3728023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha