۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸

هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور با طعم دربی تبریز،

میزبانی ماشین سازی از گسترش در زمین حریف

میزبانی ماشین سازی از گسترش در زمین حریف

تبریز - تیم های ماشین سازی و گسترش فولاد تبریز در حالی برگزار کننده اولین شهرآورد فوتبال تبریز در لیگ شانزدهم خواهند بود که تیم گسترش قرار است در زمین اختصاصی خود پذیرای میزبان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دوم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور امروز دوشنبه ۱۱ مرداد با انجام دیدارهای باقی مانده سپری می شود و طی آن سه تیم تبریزی حاضر در این رقابتها عصر امروز به میدان می روند.

با اساس برنامه از ساعت ۱۸:۱۵ امروز اولین دربی فوتبال تبریز در لیگ شانزدهم برگزار می شود و طی ان برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، تیم ماشین سازی تبریز در یکی از دربی های این شهر برابر گسترش فولاد صف آرایی می کند و از ساعت ۲۰:۴۵ نیز تیم تراکتورسازی تبریز در گرمای ۵۰ درجه آبادان به میهمانی تیم صنعت نفت می رود.

دیدار تیم های گسترش فولاد و ماشین سازی در شرایطی برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر بین این دو تیم برگزار خواهد شد که ماشین سازی به عنوان میزبان این بازی به دلیل نداشتن زمین اختصاصی برای خود و آماده نبودن ورزشگاه یادگار امام (ره) باید در زمین اختصاصی حریف خود گسترش فولاد پذیرای این تیم باشد.

تاکنون این دو تیم در رقابت هایی غیر از لیگ برتر برابر هم به میدان رفته اند اما حالا آبی هایی که هنوز یک دهه از تاریخ تاسیس شان نمی گذرد باید برابر قدیمی ترین تیم فوتبال شمالغرب کشور بازی کنند. دیداری که به عنوان اولین بازی خانگی تیم ماشین سازی در تاریخ لیگ برتر به شمار می آید و از طرفی هواداران پرشمار این تیم دوست داشتنی بعد از گذشت ۲۰ سال و تحمل دو دهه دوری، حال تیم خود را بار دیگر در سطح اول فوتبال می بینند.

ماشین سازی با رسول خطیبی هفته اول را با ثبت یک نتیجه عالی در خانه فولاد خوزستان سپری کرده و حالا به عنوان یکی از تیم های سه امتیازی گام در دیدار هفته دوم می گذارد و این انگیزه را دارد که بتواند پیروزی در هفته نخست را این بار در هفته دوم و در خانه همشهری اش تکرار کند.

در سوی مقابل اما تیم گسترش فولاد قرار دارد که علیرغم تازه تاسیس بودن نسبت به ماشین سازی، تجربه چند دوره حضور در لیگ برتر را دارد و از قضا همین رسول خطیبی بود که سه فصل پیش آبی های تبریز را راهی لیگ برتر کرد. گسترش فولاد هفته اول در خانه برابر پیکان مجید جلالی متوقف شد و حالا فراز کمالوند و شاگردانش به دنبال ثبت اولین پیروزی شان در لیگ شانزدهم هستند.

گسترش فولاد دوست ندارد که در دومین بازی متوالی اش در بنیان دیزل، هر چند با نام میهمان اما شکست بخورد و یا مساوی کند و در سوی مقابل تیم ماشین سازی هم که بیرون از خانه فولاد نامدار را شکست داده، در پی ثبت اولین برد خانگی اش است.

دیدار تیمهای ماشین سازی و گسترش فولاد از ساعت ۱۸:۱۵ امروز دوشنبه به میزبانی ماشین سازی و در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد (بنیان دیزل) به انجام می رسد.

اما حدود ۴۵ دقیقه پس از اتمام بازی ماشین سازی و گسترش فولاد، تراکتورسازی تبریز در آبادان به میهمانی تیم صنعت نفت می رود.

تراکتورسازی که هفته نخست در خانه برابر استقلال خوزستان دو بر دو متوقف شد، امروز در پی شکست تیم تازه لیگ برتری شده صنعت نفت است تا اولین سه امتیاز خود و لیگ شانزدهم را دشت کند. تراکتورسازی در مصاف با استقلال خوزستان نمایشی متوسط داشت اما هواداران انتظار دارند تا این قلعه نویی به نسبت بازی هفته اول، در دیدار برابر ابادنی ها بهتر ظاهر شوند و با سوغاتی سه امتیازی به تبریز برگردند.

البته وقت آبادان هم این دست و پا بسته ای نیست و اگرچه عقیل اعتمادی دروازه بان سابق تراکتور رت به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما این تیم می تواند برای تیم تبریزی حریفی خطرناک تلقی شده و به کمک گرمای شدید آبادان تراکتورسازی را از رسیدن به پیروزی بازدارد.

کما اینکه دیشب استقلال تهران در گرمای وحشتناک اهواز برابر استقلال خوزستان آن به شکست دو بر یک داد و دست خالی از جنوب به تهران بازگشت.

دیدار تیمهای صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی تبریز از چارچوب بازی های هفته دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت ۲۰:۴۵ امشب به میزبانی صنعت نفت برگزار خواهد شد.

کد خبر 3728497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha