۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۷

رئیس سازمان حج و زیارت:

زائران اربعین حسینی با کمترین هزینه بیمه کامل می شوند

زائران اربعین حسینی با کمترین هزینه بیمه کامل می شوند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زائران اربعین حسینی ثبت نام کننده در سامانه سماح با کمترین هزینه تحت پوشش کامل بیمه ای قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اوحدی افزود: امسال بیمه زائران اربعین حسینی یکی از ضروریات محسوب می شود و با حداقل هزینه دریافتی از زائران، پوشش کامل بیمه ای انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد ما و شرکت بیمه ای برای این منظور بسیار منطقی تنظیم شده و مبلغ دریافتی از زائران حسینی(ع) بسیار مناسب خواهد بود چرا که بیمه پوششی برای این سفر لازم و اجباری خواهد بود.

وی با بیان اینکه بزودی هزینه و نرخ بیمه اعلام خواهد شد، گفت: امسال تمامی زائران باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و البته قابلیتهای زیادی برای ثبت نام کنندگان در نظر گرفته شده است.

اوحدی اظهار داشت: زائران اربعین حسینی در زمان نام نویسی در سامانه سماح زمان اعزام و بازگشت خویش را اعلام خواهند کرد و حتی مرز خروج و ورود آنها نیز مشخص خواهد شد تا خللی در تردد آنان اتفاق نیفتد و شاهد بار ترافیک در یک مسیر و مرز مشخص نباشیم.

وی تاکید کرد: سامانه سماح به صورت هوشمند طراحی شده و در روزهایی که مرزها از حیث بار ترافیکی شلوغ است آن را به اطلاع متقاضی زیارت می رساند و روز دیگری را برای او تعریف خواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به پیش بینی افزایش تعداد زائران اربعین حسینی برای امسال گفت: تصور می کنیم امسال بالغ بر دو میلیون نفر از متقاضیان زیارت از کشورمان برای مراسم اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کنند که تمامی تمهیدات و برنامه ریزی های لازم در حال انجام است.

اوحدی درباره تدارکات پزشکی و درمانی برای زائران کشورمان در داخل و خارج کشور گفت: چادرهای اورژانس و هلال احمر در ایام راهپیمایی زائران برای اربعین حسینی در داخل کشور و در طول مسیر استقرار پیدا خواهند کرد و به زائران خدمات درمانی ارائه می دهند.

کد خبر 3729233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha