۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

مشهد ۲۰۱۷ فرصت مناسبی برای معرفی و احیای معارف ناب اسلامی است

مشهد ۲۰۱۷ فرصت مناسبی برای معرفی و احیای معارف ناب اسلامی است

مشهد ـ آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: مشهد ۲۰۱۷ فرصت مناسبی برای معرفی و احیای معارف ناب اسلامی است و اثرات مطلوب آن دنیا را تکان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیداری با استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد ۲۰۱۷ فرصت مناسبی برای معرفی و احیا معارف ناب اسلامی است اظهار کرد: اگر به نحو شایسته‌ای از فرصت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی استفاده شود، اثرات مطلوب آن دنیا را تکان خواهد داد.

وی افزود: اگر برنامه های پیش بینی شده با دقت نظر و ظرافت خاص دنبال و اجرایی شود شاهد تاثیرات شگرفی در جهان اسلام و سایر ملل خواهیم بود.

این مرجع عالیقدر تشیع، برگزاری هر چه با شکوه‌تر برنامه ها در این سال را موجب عزت و آبروی همه مسلمانان و شیعیان جهان دانست و تاکید کرد: تخصیص بودجه و صرف اعتبار برای این مناسبت،  نوعی سرمایه گذاری با بازده فوق العاده بالا است.

آیت الله صافی گلپایگانی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط امروز جهان و منطقه، باید از این فرصت برای تقویت همبستگی جهان اسلام استفاده کنیم.

وی خواستار دعوت از شخصیت های برجسته، صاحب نظران و اندیشمندان سایر ادیان آسمانی و همچنین فرقه های مختلف اسلام و شیعه برای معرفی و شناسایی معارف اهل بیت شد و تصریح کرد: مشهد ۲۰۱۷ فرصت مناسبی برای معرفی و احیا معارف ناب اسلامی است.    

این مرجع عالیقدر، برطرف شدن سوء نیت ها و سوء رفتارها در بین ملل اسلامی را از جمله دستاوردهای این مجال دانست و اظهار کرد: تالیف قلوب و آشنایی با گفتمان انقلاب اسلامی از دیگر اثرات مطلوب مشهد ۲۰۱۷ است. 

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با تاکید بر استفاده از ظرفیت مرجعیت دینی برای برگزاری هر چه پر بار تر برنامه های مشهد ۲۰۱۷، اظهار کرد: از نظرات سازنده  علما و شخصیت های برجسته در این مسیر بهره خواهیم گرفت. 

وی با بیان این که بنا داریم در این فرصت، خارج از روابط سیاسی دولت ها، تعامل و ارتباط ملت ها را با یکدیگر تقویت کنیم، افزود: محوریت برنامه ها، حب پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تلاش های مذبوحانه دشمن برای مخدوش کردن وجهه اسلام، تصریح کرد: از این مجال برای ارائه و معرفی چهره رحمانی و عقلائی دین مبین اسلام به جهانیان استفاده خواهیم کرد.

رشیدیان خاطر نشان کرد: با همکاری آستان قدس رضوی از متولیان تمام مشاهد مشرفه،  مراقد امام زادگان، معابد و اماکن مقدس در کشورهای مختلف اعم از مسلمان و غیر مسلمان برای حضور در مشهد دعوت به عمل خواهد آمد و گفتمانی در این حوزه صورت می گیرد.

وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته برای مشهد ۲۰۱۷  در استان، اهتمام دولت مبنی بر گذراندن مصوبه ای در هیات وزیران و عنایت شخص رئیس جمهور محترم را در این مقوله، خاطر نشان کرد.
 

کد خبر 3729738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha