۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۱

فرمانده انتظامی گلستان:

کلاهبردار تلگرامی در گنبدکاووس دستگیر شد

کلاهبردار تلگرامی در گنبدکاووس دستگیر شد

گنبدکاووس - فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری کلاهبردار تلگرامی با بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اخاذی در گنبدکاووس خبر داد.

سرهنگ علی اکبر جاویدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از دریافت یک فقره پرونده قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس با موضوع اخاذی از یکی از شهروندان این شهرستان از طریق فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه از شاکی و بررسی موضوع مشخص شد که فردی ناشناس در فضای گروه اجتماعی تلگرام پیامی را برای شاکی ارسال و مدعی شده که با هک نرم افزار تلگرام وی به تصاویر شخصی این فرد دسترسی دارد.

او با اشاره به اینکه این فرد با ارسال چند تصویر شخصی و خانوادگی به قربانی او را تهدید به انتشار تصاویر در فضای اینترنت کرده بود، افزود: متهم برای اینکه تصاویر را در فضای مجازی منتشر نکند، از فرد قربانی تقاضای مبالغ مختلفی را کرد و قصد اخاذی از او را داشت.

جاویدان تصریح کرد: متهم با برقراری چندین قرار ملاقات با فرد قربانی در مجموع ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد را از وی دریافت کرده و طی دو مرحله نیز در مجموع مبلغ یک میلیارد ریال چک را دریافت کرده است.

علی اکبر جاویدان گفت: متهم در ادامه این ارتباط از قربانی  درخواست دریافت دو فقره سفته به مبلغ یک میلیارد ریال داشته است اما با اقدامات تحقیقاتی و کارشناسی ماموران در نهایت طی یک اقدام پلیسی دستگیر شد.

وی بیان کرد: با هماهنگی مرجع قضایی، بازرسی از منزل متهم به منظور جمع آوری ادله دیجیتال و مستندات لازم در دستور کار ماموران قرار گرفت که در این عملیات ماموران موفق شدند دو فقره چک مورد ادعای قربانی، مبلغ ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال وجه نقد و یک دستگاه گوشی تلفن همراه حاوی تصاویر و فیلم های ارسال شده با فرد قربانی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی به همراه مستندات و ادله موجود تحویل مراجع قضایی شد.

کد خبر 3729938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha