۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۵

مدیر جهاد کشاورزی چادگان:

دو هزار و ۴۰۰ تن گندم خرید تضمینی چادگان در حال فساد است

دو هزار و ۴۰۰ تن گندم خرید تضمینی چادگان در حال فساد است

چادگان - مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: دو هزار و ۴۰۰ تن گندم خرید تضمینی شهرستان چادگان به علت اجرایی نشدن تعهدات در خصوص حمل و نقل محصولات، در حال فساد است.

بختیار حاجتی در گفت و گو با خبرنگار مهر از خرید چهار هزار تن خرید تضمینی گندم در شهرستان چادگان خبر داد و اظهار داشت: پس از اجرایی نشدن تعهدات شرکت حمل و نقل خلیج فارس درباره حمل گندم از چادگان به سیلوهای استان اصفهان، یک هزار و ۶۰۰ تن از گندم های خریداری شده از کشاورزان با هزینه مردم و جهاد کشاورزی به کارخانجات و سیلوهای استان منتقل شد، اما هم اکنون دو هزار و ۴۰۰ تن گندم در حاشیه سیلوهای غیر استاندارد چادگان رها شده و در حال فساد است.

وی افزود: جهاد کشاورزی باید ۷۰ درصد از گندم های تولید شده در شهرستان چادگان را که ۱۰ هزار تن است، خرید تضمینی کند اما فقط سه انبار  غیر بهداشتی و غیر استاندارد که ظرفیت آنها یک هزار و ۵۰۰ تن است در شهرستان چادگان وجود دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی چادگان تصریح کرد: این شهرستان به یک انبار حداقل پنج هزار تنی نیاز دارد و سازمان تعاون روستایی باید در ساخت این انبار اقدام کند چراکه همه ساله در بحث انبار کردن سیب زمینی گندم و جو این مشکلات در شهرستان چادگان وجود دارد.

وی افزود : گندم محصولی است که باید سریعا بعد از برداشت مدتی کوتاه در انبار نگهداری شود و سپس به مصارف کارخانجات آرد برسد اما با نگهداری غیراصولی قطعا قیمت گندم خریداری شده توسط کارخانجات به علت کیفیت پایین کاهش محسوسی می یابد.

حاجتی اضافه کرد: امسال در شهرستان چادگان ۱۴ هزار تن گندم دیم و آبی تولید شده است.

کد خبر 3730143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha