۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بجنورد:

طرح تولید گازوئیل از زباله در خراسان شمالی بررسی می‌شود

طرح تولید گازوئیل از زباله در خراسان شمالی بررسی می‌شود

بجنورد- رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: با حضور سرمایه‌گذار طرح تولید گازوئیل از زباله، این طرح برای رسیدن به مرحله اجرا، بررسی می‌شود.

محمدحسن شادمهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این سرمایه‌گذار قرار است حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح سرمایه‌گذاری کند.

شادمهر افزود: بر اساس طرحی که این سرمایه‌گذار داده است، روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن زباله باید برای تولید گازوئیل جمع‌آوری و به‌عنوان ماده اولیه تولید گازوئیل مصرف شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در شهر بجنورد روزانه تنها ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن زباله تولید می‌شود و بر این اساس نیاز است تا زباله‌های تولیدی از سایر شهرهای استان نیز برای تولید گازوئیل جمع‌آوری و به اجرای این طرح اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد، تنها درخواست سرمایه‌گذار این طرح را تأمین زمین موردنیاز عنوان کرد و گفت: یکی از گزینه‌های اختصاص زمین، مکان فعلی کارخانه کمپوست بجنورد است که در حال حاضر بلااستفاده و فعالیت‌های آن تعطیل‌شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: سرمایه‌گذار برای اجرای طرح نیاز به سه تا پنج هکتار زمین دارد.

وی بیان داشت: پیش‌ازاین کارخانه کمپوست بجنورد به علت مشکلات اجتماعی به تعطیلی کشیده شد.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد سیستم به‌کاررفته در تولید گازوئیل از زباله را یکی از تکنولوژی نوین آلمان دانست و گفت: اجرای این طرح مشکلات گذشته کارخانه کمپوست را ندارد.

کد خبر 3730732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha