۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار محیط زیست:

اولین سری خسارت بیمه پلنگ ایرانی پرداخت می‌شود

اولین سری خسارت بیمه پلنگ ایرانی پرداخت می‌شود

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: امروز در مراسمی در بوشهر ، اولین سری خسارات تحت پوشش بیمه نامه جامع پلنگ ایرانی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی تیموری با بیان اینکه برنامه بیمه پلنگ ایرانی برای اولین بار در کشور با مساعدت و مشارکت شرکت «بیمه ما» اجرا می شود، گفت: برای اجرایی شدن این برنامه نیازمند ایجاد ساز و کار جدیدی بودیم که طی ماه های گذشته، شیوه نامه مربوطه آماده و به استان ها ابلاغ شده و ساختار اجرایی آن نیز از طریق تعیین کارشناسان معتمد بیمه که در واقع نیروهای اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست هستند و با آثار و علایم مربوط به حیات وحش و شرایط مناطق و زیستگاه ها  آشنایی دارند، تشکیل شده است.

وی افزود: متعاقبا استانها از تاریخ صدور بیمه نامه جامع پلنگ ایرانی، یعنی ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۴، موارد خسارات خود را متناسب با شیوه نامه مربوطه تهیه و به این اداره کل ارسال کرده ‌اند که پس از تکمیل و تایید مدارک در اختیار کارشناسان شرکت «بیمه ما» قرار گرفته است.

تیموری ادامه داد: تا کنون خسارات اعلام شده از استانها مربوط به دوره زمانی یاد شده به صورت مرتب پیگیری شده و مدارک تکمیل شده جهت پرداخت خسارات، به شرکت بیمه ما اعلام شده است و اولین گروه این خسارات مربوط به موارد خسارات دام اهلی شامل گوسفند و بز در استان های بوشهر و شتر در سیستان و بلوچستان، همچنین خسارات وارد شده به محیط زیست به دلیل اتلاف دو پلنگ در استان های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد امروز، ۱۳ مرداد ماه، طی مراسمی در استان بوشهر و با حضور در زیستگاه این گونه ارزشمند پرداخت خواهد شد.

وی افزود: خسارات مربوط به دام در وجه افراد خسارت دیده و خسارات وارد شده به محیط زیست به دلیل اتلاف پلنگ به صندوق ملی محیط زیست پرداخت می شود که هزینه‌کرد مورد دوم، در راستای رفع عوامل تهدید پلنگ در زیستگاه آن با نظارت و تشخیص این اداره کل است.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: این اولین بار است که برنامه ای برای حمایت از مردم محلی در راستای حفاظت از یک گونه در معرض خطر انقراض با استفاده از ظرفیت های صنعت بیمه و با ابعادی که زیستگاه های وسیعی را تقریبا در کلیه استان های کشور پوشش می دهد، طراحی و اجرایی می شود.

به گفته تیموری، این برنامه در واقع یکی از برنامه های مدل بیمه پلنگ ایرانی است که در برنامه ملی عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ در ایران طراحی و پیش‌بینی شده است.

کد خبر 3731015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha