۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷

در همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه مطرح شد؛

ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان شرقی بیش از متوسط کشوری است

ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان شرقی بیش از متوسط کشوری است

تبریز - دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران گفت: ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان شرقی بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر اولیا قبل از ظهر پنج شنبه در نخستین همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه در تبریز اظهار داشت: باید مفاهیم اولیه بیمه را بشناسیم و تمامی افراد فعال در این بخش شناخت اولیه از این حوزه داشته باشند.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه در ایران حدود دو درصد اما در جهان حدود شش درصد است که باید در این راستا تلاش بیشتری شود.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های کلی بیمه باید در کشور فراهم شود، گفت: سهم بیمه دولتی در صنعت بیمه کاهش یافته اما هم اکنون نیز سایه بیمه دولتی بر این صنعت گسترده شده است که باید فکری در این زمینه کرد.

اولیا ادامه داد: تمامی اشخاصی که در این حرفه فعالیت می کنند باید تلاش لازم را در تغییر فضا داشته باشند و انتظار داریم صاحب نظران صنعت بیمه به صحنه بیایند و فعالیت بیمه را نقد کرده و با این کار نسبت به توسعه این حوزه تلاش کنند.

وی همچنین ضریب نفوذ بیمه در این استان را بیشتر از متوسط کشوری دانست.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران  افزود: باید با هم فکری مجموعه های دانشگاهی و موسسه های آزاد عالی، نواقص این حوزه را برطرف کنیم و نیروهای متخصص در این زمینه تربیت کنیم.

وی همچنین با تاکید بر فعالیت های برون مرزی در صنعت بیمه گفت: توسعه فعالیت به فراتر از مرزها و گسترش بازار به خارج از کشور از دیگر اموری است که باید عملی شود.

اولیا افزود: در دوره تحریم ها، از آنجایی که بیمه یک دانش بین المللی بوده و داشتن ارتباط با دیگر موسسات بیمه ای جهان اجتناب ناپذیر است، این صنعت مورد آسیب قرار گرفت.

وی ادامه داد: سندیکا از سال ۸۲ دوره جدید را آغاز کرده و در تلاش برای انسجام داخلی صنعت بیمه و دست اندرکاران این حوزه بوده و هم در پی تعامل با دیگر مسئولان کشوری است.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا حداقل شرایط کسب و کار و سودآوری برای این صنعت فراهم شود، گفت: تدوین قانون های شخص ثالث از دیگر فعالیت های این حوزه در طول ماه های اخیر بوده، همچنین تصویب بیمه پایه مدیریت سوانح نیز در این زمینه انجام شده است.

۲۲ شرکت بیمه دولتی و خصوصی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

فرامرز قهرمانی نیز در این همایش اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی به علت موقعیت خاص جعرافیایی یکی از مناطق حساس و مهم کشور است و جمعیت بالغ بر سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دارد و فعالیت شرکت های بزرگ صنعتی در آن سبب شده تا این استان به عنوان قطب صنعتی کشور مطرح شود.

مدیر بیمه ایران آذربایجان شرقی ادامه داد: شورای هماهنگی بین بیمه ها می تواند پل ارتباطی بین دستگاه ها محسوب شود که  با توجه به ظرفیت های استان می خواهیم این شورا در استان دوباره تشکیل شود چرا که تا زمانی که انسجام نداشته باشیم نمی توان جایگاه بیمه را به جایی رساند.

وی در خصوص شرح حال بیمه استان ادامه داد: در این استان ۲۹ شرکت دولتی و خصوصی فعالیت می کنند که شش هزار میلیارد ریال خسارت از سوی این شرکت ها پرداخت شده است.

قهرمانی افزود: همچنین حق بیمه سرانه در استان ۲.۱ میلیون ریال بوده و ضریب نفوذ آن نیز ۲.۲ درصد بر اساس سالنامه اماری سند بیمه برآورد شده است.

کد خبر 3731807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha