۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶

رئیس شورای عالی استان‌ها :

لایحه مدیریت جامع شهری و درآمد پایدار به مجلس ارائه می شود

 لایحه مدیریت جامع شهری و درآمد پایدار به مجلس ارائه می شود

زنجان-رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: امیدواریم به‌زودی لایحه مدیریت جامع شهری و لایحه درآمد پایدار از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران قبل از ظهر پنج شنبه در اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استان‌ها و شهرهای مراکز استان‌ها، خواستار شتاب بخشی بیشتر شوراها  برای انجام امور شد و افزود: اعضای شوراها باید با تلاش بیشتری داشته باشند تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند تا بتوانیم شاهد توسعه همه‌جانبه در نقاط مختلف کشور باشیم.

وی ادامه داد: تصویب برنامه ششم توسعه کشور در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده، فاتحه شوراها و شهرداری‌ها را خواهد خواند .

چمران افزود: در برنامه ششم توسعه عنوان شده که مالیات بر ارزش‌افزوده که بخشی از آن به شهرداری‌ها می‌رسد باید به خزانه واریز شود که در این شرایط دریافت پول بسیار سخت خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها  با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده در مورد تضعیف شوراها افزود: باید متوجه بود که هیچ کس به جز اعضای شورا نمی‌تواند دلسوز شورا باشد.

چمران ادامه داد: اقدامات جدی برای مقابله با محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای شوراها انجام شده است و در چند مرحله اقداماتی در این حیطه انجام شده باز پس گیری امضاها در مجلس از جمله آن‌ها است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح ‌کرد: این وضعیت شرایط را برای ادامه کار شوراها و شهرداری‌ها بسیار سخت خواهد کرد و امیدواریم نمایندگان توجه لازم را به این موضوع داشته باشند.

چمران با بیان اینکه امیدواریم به‌زودی لایحه مدیریت جامع شهری و لایحه درآمد پایدار از سوی دولت به مجلس ارائه می شود، افزود: با تصویب این دو لایحه بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و قطعا گامی به سوی توسعه بیشتر شهرها برخواهیم داشت و انتظار داریم به این نکته توجه لازم شود.

کد خبر 3731912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha