۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۹

وزیر کشور در جمع فعالان اقتصادی یزد:

نفوذپذیری اقتصادی باید برچیده شود/رفاه برای همه ایرانیان میسر است

نفوذپذیری اقتصادی باید برچیده شود/رفاه برای همه ایرانیان میسر است

یزدـ وزیر کشور با بیان اینکه متاسفانه بحث فساد اقتصادی در کشور وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد، گفت: نفوذپذیری اقتصادی باید در کشور برچیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان یزد اظهار داشت: بحث فساد اقتصادی از موضوعات مهمی است که به شدت لازم است با آن مبارزه شود و نخستین گام، برچیده شدن نفوذپذیری در حوزه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: من در دستگاه‌های نظارتی مشکلی نمی‌بینم البته حجم معاملات به قدری بالا است که اگر ۱۰۰ دستگاه نظارتی نیز وجود داشته باشد، کسی بخواهد فساد کند، کارش را انجام می‌دهد.

وزیر کشور تاکید کرد: افق کاملا روشن و اراده‌ها کاملا متمرکز بر انجام کار است و همه باید به عنوان مردان میدان عمل به دولت کمک کند.

وی با بیان اینکه دولت زحمات و تلاش های خود را در عرصه‌های اقتصادی و امنیتی انجام داده اما بدون ملت و بدون همراهی کارآفرینان به موفقیت نمی رسد، عنوان کرد: دولت و مجلس به دنبال روان سازی و تسهیل امور هستند و امیدواریم با همکاری بخش خصوصی بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت باید زمینه ساز و تسهیل کننده در مسیر اقتصاد و شکوفایی باشد عنوان کرد: بخش خصوصی نیز باید راه ثروتمند شدن را به مردم یاد دهد زیرا ظرفیت کشور ما به اندازه ای است که امکان ثروتمند شدن همه مردم وجود دارد اما لازم است این راه ها آموزش داده شود.

وی بحث برون نگری و درون زایی در حوزه اقتصاد را یک امر حیاتی خواند و تصریح کرد: باید دانش، مدیریت، فناوری، علم و پیشرفت و همه دستاوردهای خوب کشورها را وارد کشور کنیم و برای اینکه بتوانیم قدرت رقابت و فروش داشته باشیم باید نگاه ما به خارج از کشور باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: وابستگی مطلق مانند زمان تقی زاده ها که از کفش پا تا موی سر خارجی و وابسته به خارج بود شایسته نیست و بستن درهای کشور نیز به صلاح نیست زیرا باید بتوانیم قدرت رقابت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اکنون پس از برجام نمی توانیم بگوییم همه مشکلات حل شده اما می توانیم بگوییم دفع شر شده و گشایش‌هایی نیز ایجاد شده است و امیدواریم این وضعیت بهتر شود ضمن اینکه دیگر همگان ایران را به عنوان یک قدرت منطقه ای و به عنوان یک کشور امن قبول دارند و در این زمینه جنگ روانی به راه نمی اندازند.

کد خبر 3732184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا زارع فرد ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
      0 0
      باسلام حضرت آقا فرمودند اقدام و عمل. چرا مسئولین صبحتهای مقام معظم رهبری را رمزگشائی نمی کنند؟