۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۹

خبرنگاران شهرستانی دیده نمی شوند؛

روز خبرنگار می گذرد و دغدغه ها و مشکلات همچنان باقی است

روز خبرنگار می گذرد و دغدغه ها و مشکلات همچنان باقی است

بیجار- خبرنگاران بیجار گروس سالها است که در ۱۷ مرداد از مشکلات خود می گویند و امید در رفع دغدغه های خود دارند اما روز خبرنگار می گذرد و این دغدغه ها به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۷ مرداد که فرا می رسد موج انبوهی از پیام هایی تبریک در فضای مجازی و حقیقی به سوی قشر زحمت کش خبرنگار سرازیر می شود و هرکس به یک شیوه و قلم این روز را تبریک می گوید.

۱۷ مرداد که می رسد همه به پای درد دل خبرنگاران می نشینند و خبرنگاران هم با امید از دغدغه هایشان می گویند و چشمان پر امیدی که انتظار دارند این دغدغه ها روزی به فرجام برسد.

خبرنگاران دیار گروس یعنی شهرستان بیجار  نیز همپای سایر خبرنگاران جامعه اسلامی تلاش می کنند و تنها با عشق خود به این حرفه مقدس کار می کنند و از درد های جامعه می گویند تا بتوانند مشکلات را به گوش مسئولان برسانند.

۱۷ مرداد بهانه ای شد تا پای درد و دل اصحاب رسانه شهرستان بیجار بنشینیم و از دغدغه هایشان بیشتر مطلع شویم.

طاهره جلوخانی مدیر مسئول سایت بام ایران  از حرفه ای که در آن تنها با عشق می توان کار کرد می گوید.

وی  در گفتگو با خبرنگار مهرضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری یکی از حساس‌ترین مشاغلی است که در کشور های توسعه یافته جز مشاغل معتبر قرار دارد اما متاسفانه در کشور و بالاخص شهرستان ها اهالی خبر و رسانه با مشکلات و سختی‌های عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: نظام های کارامد، کارامدی خویش را مرهون و مدیون خبرنگاران آگاه و جسور و منتقد است و این انتظار می رود همانگونه که خبرنگاران به دنبال بیان مشکلات مردم می پردازند مسئولان نیز به دغدغه اصحاب رسانه توجه بیشتری داشته باشند.

روز خبرنگار یاد آور تمامی وعده های محقق نشده

شهربانو مرادی از فعالان رسانه  بیجار  ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران پر تلاش استان به ویژه دیار گروس از روز خبرنگار  به عنوان یادآوری قصه های پر غصه  خبرنگاران به ویژه خبرنگاران شهرستانی و مظلومیت مضاعف آنان یاد کرد و گفت: روز خبرنگار یاد آور تمامی وعده های محقق نشده چندین ساله برای این قشر بی مدعا است.

وی اظهار داشت: خبرنگاران انتظار دارند اگر گوش شنوای مشکلات و آلام اقشار و طیف‌های مختلف جامعه هستند، درد دل‌ها و دغدغه های آنان هم شنیده شود.

وی با بیان اینکه همواره سخنانی مبنی بر اینکه " خبرنگاران گوش شنوا و چشم بینا جامعه و پل ارتباطی مردم  و مسئولان هستند" بیان کرد: متأسفانه این پل ارتباطی میان مسئولان و مردم  گاهی با نقد هایی از عملکرد مسئولان از سوی خبرنگاران قطع شده و اگر تمجیدی از مدیر یا مسئولی به عمل نیاید خبرنگار به شدت نکوهش می شود!

مرادی ادامه داد: اگر نبود بیمه دردی تقریبا مشترک میان تمامی خبرنگاران است اما بی توجهی مسئولان  و انتظارهای گاها عجیب  از این قشر دردها و دغدغه های آنان را افزون می کند.

خبرنگار فعال دیار گروس با بیان اینکه با فرا رسیدن روز خبرنگار وعده های جدیدی از جانب مسئولان به گوش می رسد عنوان کرد: ایجاد امنیت شغلی از جمله وعده های جدیدی است که اخیرا از مسئولان شنیده شده است و ما همچون سال های قبل امیدی به تحقق این وعده نداریم

خبرنگاران برای آگاهی جامعه وظیفه مهمی ایفا می‌کنند

فرشته قهرمانی خبرنگار خبرگزاری  کرد پرس نیز در گفتگو با خبرنگارمهر به رسالت خطیر خبرنگاران اشاره کرد و اظهار داشت:خبرنگاران رسالت مهمی را در جامعه بر عهده دارند که آگاهی بخشی مردم مهمترین رسالت این قشر است.

قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه نداشتن انجمن صنفی، درآمد کم، استرس زیاد، برنتابیدن نقد از سوی مسولان، نداشتن رسانه مستقل، سانسور از جمله مشکلاتی است که خبرنگاران با ان مواجه هستند.

وی اضافه کرد : متاسفانه به خبرنگاران شهرستانی با وجود اینکه سهم مهمی را در پوشش سریع و دقیق اخبار ایفا می‌کنند، توجهی چندانی نمی شود وحتی در مراسمات استانی نیز که برگزار می شود از این افراد دعوت به عمل نمی آید.

وی همچنین نداشتن بیمه را از عمده ترین مشکلات جامعه خبری دانست و افزود: این در حالی است که حرفه خبرنگاری، از شغل های پر خطر محسوب می شود، و انتظار می رود مسئولان توجه بیشتری به بیمه اصحاب رسانه داشته باشند.

مهدی باشوکی خبرنگار سایت خبری تحلیلی صدای مردم گرو س  گفت: برای رسیدن به قله حقیقت و صداقت باید بسوزیم تا از خاکستر ما حق گویان دیگری برخواسته و راه ما را ادامه دهند و این جز باشجاعت و حق گویی رخ نخواهد داد و مصلحت اندیشی تنها راه انحراف از این وظیفه و آرمان است.

خبرنگار فعال بیجار اظهار داشت: در جهان کنونی با توجه به گسترش کاربرد وسایل ارتباطی، توسعه دنیای مجازی و نقش رسانه‌ها در ابعاد مختلف زندگی بشر، بدون تردید فعالان این حوزه می‌توانند تأثیر به سزایی به‌ویژه در حوزه فرهنگی بر افکار عمومی داشته باشند و با ارائه و نشر مطالب ارزشی ضمن ارتقا دانش و بینش مخاطبان در ترویج فرهنگ اسلامی و از جمله ایثار و شهادت مؤثر واقع شوند.

کد خبر 3734662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha