۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۱

کتاب «ردیف سنتور به گویش صبا» رونمایی می‌شود

 کتاب «ردیف سنتور به گویش صبا» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی کتاب «ردیف سنتور به گویش صبا» به نویسندگی اسماعیل تهرانی رهبر ارکستر شهر تهران نوزدهم مرداد ماه در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب ردیف سنتور به گویش صبا تازه‌ترین اثر اسماعیل تهرانی سه‌شنبه ۱۹ مرداد ساعت ۱۸ با سخنرانی و اجرای استادان برجسته موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

کتاب «سنتور به گویش صبا» تألیف اسماعیل تهرانی، نوازنده‌ سنتور و رهبر «ارکستر شهر» است. این اثر به زیبایی‌شناسی ردیف استاد صبا می‌پردازد و شیوه‌ استاد ابوالحسن خان صبا، موسیقی‌دان بزرگ موسیقی ایرانی را در نوازندگی ساز سنتور به همراه تجزیه‌ و تحلیل نکته‌ها و تطبیق با چهار روایت مطرح، ارائه کرده است.

 در دیباچه کتاب درباره ابوالحسن صبا آمده است: «این شخصیت برجسته‌ موسیقی ایران‌زمین و به‌راستی یکی از چهار ابرمرد موسیقی نوین ایران و از پایه‌گذاران این وادی چون علینقی وزیری، روح‌الله خالقی، ابوالحسن صبا و حسین دهلوی است.»

در این مراسم میلاد کیایی، کامبیز روشن روان، رضا مهدوی، علیرضا میرعلی نقی سخنرانی خواهند کرد. ضمن این که محمد اسماعیلی، علی جهاندار، شهرام میرجلالی، سعید ثابت، هادی منتظری و وحید تهران از جمله هنرمندانی هستند که در مراسم رونمایی از کتاب «سنتور به گویش صبا» حضور پیدا می کنند.

آیین رونمایی از کتاب «ردیف سنتور به گویش صبا» اثر اسماعیل تهرانی سه‌شنبه ۱۹ مرداد ساعت ۱۸ به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای ارسباران به نشانی سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.  

کد خبر 3735342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha