۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۷

مراسمی کلیشه ای برای روز خبرنگار در سنندج؛

ماراتن سخنرانی در روز خبرنگار/اعتراض نمادین عکاسان خبری کردستان

ماراتن سخنرانی در روز خبرنگار/اعتراض نمادین عکاسان خبری کردستان

سنندج- مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در استان کرستان در شرایطی برگزار شد که بخش زیادی از این برنامه به سخنرانی مدیران اختصاص پیدا کرد و صاحبان این روز هم مجالی برای خودنمایی پیدا نکردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین گرامیداشت روز خبرنگار امروز دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، استاندار، شهردار سنندج و جمع دیگری از مسئولان استان و اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

در این برنامه که به همت خانه مطبوعات کردستان برگزار شد، قرار بود که برای دومین سال به عنوان جشنی با حضور خانواده های اهالی رسانه همراه شود که با توجه به انجام چندین سخنرانی بار دیگر رنگ کلیشه به خود گرفت و البته خود صاحبان امروز مجالی برای عرض اندام پیدا نکردند.

مراسم امسال هم مانند سنوات گذشته با سخنرانی و اجرای چند برنامه هنری برگزار شد و حاشیه هایی هم در پی داشت، حاشیه هایی که هر سال وجود دارد و تنها رنگ آنها تغییر می کند و امسال هم عکاسان به جرگه ی حاشیه سازهای این مراسم پیوستند.

در ابتدای آغاز این برنامه عکاسان خبری استان دوربین های خود را به نشانه اعتراض به اینکه در ایام روز خبرنگار هیچ کدام از سازمان ها و ادارات سطح استان در نشست ها و مراسم های تجلیل از خبرنگاران، از فعالیت و کار آنها قدردانی نکردند، برروی سن گذاشتند و از پوشش این مراسم خودداری کردند.

رییس خانه مطبوعات استان کردستان هم به عنوان نخستین سخنران پشت تریبون رفت و از عکاسان خواست که دوربین های خود را برداشته و این مراسم را هم پوشش بدهند.

مسعود احمدی به عکاسان وعده پیگیری خواسته ها و مطالبات آنها را از مسئولان ارشد استان داد، اینگونه عکاسان هم دوربین های خود را برداشتند و به شکار لحظه هایی در این مراسم پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان و استاندار استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که در ارتباط با وظایف خبرنگاران و ویژگی ها و جایگاه رسانه در عصر حاضر  مطالبی را ارائه کردند.

در ادامه گروه مولودی خوانی اخوان هم به اجرای برنامه پرداخت، سپس از عرفان خادم از روزنامه اطلاعات، سلیمان الله مرادی هفته نامه روژان و حمیدرضا جوادیان به عنوان پیشکسوتان عرصه رسانه استان تجلیل کردند.

از شیرین مرادی به عنوان خبرنگار پرتلاش استان، ناصر رحیمیان مدیر چاپ معلم و خالد حبیبی توزیع کننده نشریات در استان هم بادادن هدایا و لوح های سپاس تجلیل به عمل آمد.

بعد از اتمام سخنرانی ها و تجلیل، مسئولان و مدیران حاضر در این مراسم سالن را ترک کردند، که تعدادی از آنها به دلیل حضور در مراسم و جلسات دیگرو تعدادی هم گویا می خواستند اهالی رسانه ادامه این جشن را تنها باشند.

پایان بخش مراسم امروز اجرای نمایشی توسط سه تن از بازیگران حوزه طنز استان کردستان بود، که نمایشنامه آن را هم براساس مشکلات و دغدغه های خبرنگاران و مردم شهر سنندج تهیه کرده بودند.

موضوع بیمه همچنان درصدر دغدغه های اهالی رسانه قرار دارد و به همین دلیل هم این گروه نمایشی بسیار خوب به آن پرداخته بودند و البته در کنار این مهم به دیگر دغدغه های فعالان رسانه نیز اشاره شده بود..

بیمه، مسکن و پایین بودن حقوق و مزایای اهالی رسانه، پروژه های عمرانی ناتمام در سطح شهر سنندج هم چون تونل میدان انقلاب از دیگر موضوعاتی بود که در این نمایش عنوان شد.

این هنرمندان، نمایش خود را به گونه ای تهیه کرده بودند که مخاطب اصلی آنها مسئولان و مدیران بود و در دیالوگ های خود چند بار هم به نبود مدیران در این سالن اشاره کردند.

خبرنگاران حاضر در تالار فروردین مجتمع فجر بار دیگر مشکلاتی را که سال هاست با آن دست به گریبان هستند شنیدند البته با این تفاوت که این بار تماشاگر تنگناها و دغدغه هایشان بودند.

مراسم روز خبرنگار در حالی با سخنرانی های دولتی ها برگزار شد، که خانه مطبوعات کردستان وعده برگزاری جشنی به مناسبت این روز برای فعالان رسانه به همراه خانواده های آنها داده بود که البته این مراسم به هر نوع برنامه ای شبیه بود به غیر از جشن بزرگداشت و تجلیل.

کد خبر 3735613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha