۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان:

طرح هدایت تحصیلی در کرمان با کمترین تنش همراه بوده است

طرح هدایت تحصیلی در کرمان با کمترین تنش همراه بوده است

کرمان - مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اختیاری بودن کمک های مالی والدین در مدارس عادی گفت: اخذ شهریه در این مدارس غیرقانونی است.

امید سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح هدایت تحصیلی اظهار کرد: براساس بررسی و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این خصوص نسبت به استان های دیگر کمترین تنش را داشته ایم.

وی ادامه داد: البته در مواردی دانش آموزان به دلیل جو روانی این احساس را داشتند که برخی رشته ها از جمله تجربی بازار کار مناسبی دارد و این امر باعث شده بود آمار متقاضیان برخی رشته ها بیشتر باشد.

سلاجقه با اشاره به مضرات گرایش بی حد از جمعیت دانش آموزی به سوی یک رشته خاص اظهار کرد: رشته انسانی بسیار حائز اهمیت است چرا که مدیران، سیاست مداران، فرهیختگان، نویسندگان و شاعران در این رشته تربیت می شوند و علوم انسانی حوزه وسیعی را در بر می گیرد.

وی تلاش های صورت گرفته برای کاهش تنش ها در زمینه طرح هدایت تحصیلی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: متقاضیان زیاد رشته تجربی و متقضایان اندک رشته های فنی، علوم انسانی و ریاضی دلیل اجرای این طرح است.

سلاجقه با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید براساس نیازهای آینده کشور به سمت رشته های تحصیلی هدایت شوند، گفت: برای انتخاب رشته علاوه بر نمره، علاقمندی دانش آموز و نظر والدین مدنظر قرار داده می شود.

وی در خصوص قانونی بودن اخذ پول از والدین در مدارس عادی گفت: برخی مدارس مانند مدارس هیئت امنایی، تیزهوشان و نمونه مجاز به دریافت شهریه از دانش آموزان هستند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در مدارس عادی نباید شهریه ای از والدین اخذ شود، افزود: در این گونه مدارس بحث مشارکت والدین در حوزه های مختلف وجود دارد که این مشارکت ها به صورت اختیاری است.

سلاجقه ادامه داد: بدون مشارکت اولیاء دانش آموزان در تمامی زمینه های حمایتی، فرهنگی و اجتماعی؛ امکانات دولتی پاسخگوی نیاز مدارس نیست.

کد خبر 3736130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha