۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹

در پی صدور یک مجوز رقم خورد

فیلم/ اعتراض به تخریب و تغییر کاربری پارکی در کرج

فیلم/ اعتراض به تخریب و تغییر کاربری پارکی در کرج

کرج - شهروندان کرجی در پی صدور مجوز مالکیت و خاکبرداری پارکی در کرج به عنوان زمین معوض به مالک خصوصی توسط شهرداری، تجمعی اعتراضی تشکیل دادند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: صبح چهارشنبه بیستم مردادماه جاری با انتشار گزارشی با عنوان «تخریب پارک تاجیکستان توسط شهرداری کرج/ جولان بولدزرها در پارک» در خبرگزاری مهر که با واکنش های مختلفی همراه بود، موضوع واگذاری بخشی از پارک تاجیکستان به ازای زمین معوض و تخریب بخشی از این پارک مطرح شد.

پارک تاجیکستان که در منطقه دو شهرداری کرج واقع شده است بیست و چهارم مهرماه سال ۹۰ با حضور مسئولان استانی و شهری به بهره برداری رسید رئیس وقت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در تاریخ بیست و یکم اردیبهشت سال ۱۳۹۰ از نامگذاری بوستانی به نام کشور تاجیکستان در شهرستان کرج خبر داده بود. گفتنی است در همان سال ها به بهانه عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کرج با تاجیکستان فاز دوم توسعه پارک مذکور با نام پارک تاجیکستان کلید خورد.

هفته گذشته شهرداری کرج در اقدامی بی سابقه و عجیب مجوز مالکیت و خاکبرداری بخشی از پارک تاجیکستان به عنوان زمین معوض به مالک خصوصی را صادر کرد مجوزی که تخریب فضای سبز محله اصفهانی ها را به همراه داشت و در چشم بر هم زدنی بولدزرها به جان پارک افتادند.

خبر تخریب بخشی از پارک تاجیکستان با واکنش تند شهروندان کرجی مواجه شده است به طوری که بسیاری از کاربران اجتماعی با تشکیل کمپینی در فضای مجازی سعی بر نجات پارک دارند.

عصر چهارشنبه بیستم مردادماه جاری بسیاری از شهروندان کرجی با تجمع مقابل پارک تاجیکستان خواستار ورود مسئولان و متولیان امر برای جلوگیری از تخریب و نجات پارک شدند.

موضوع مهمی که از سوی معترضان به تخریب بخشی از پارک تاجیکستان مطرح می شود این است که چرا منافع شخصی به حقوق بیت المال و شهروندی ترجیح داده شده است.

بسیاری از شهروندان معترض در گفتگو با خبرنگار مهر مدعی بودند که در موضوع واگذاری زمین معوض و تخریب بخشی از پارک تاجیکستان پای یک دانه درشت در میان است.

در ادامه باید گفت؛ جاذبه های اقتصادی و اجرای پروژه عمرانی باعث از میان رفتن باغات و اراضی کشاورزی در کلان‌شهر کرج شده است و گرایش به این جاذبه ها باعث شده این کلان‌شهر جوان به سرعت پیر شود متاسفانه نتیجه گرایش به جاذبه های اقتصادی بدون در نظر گرفتن محیط زیست جز از بین رفتن فضای سبز چیزی در بر نداشته است.

این واقعیت تلخ همگان را می آزارد، که در کرج قیمت یک متر زمین خیلی بیشتر از میزان حقوق چند ماه شهروندان است به طوری که خیلی ها حاضرند به جای چند سال کار کردن، چند اصله درخت را از ریشه بیرون آورده و با فروش زمین به ثروت دست پیدا کنند بدون توجه به اینکه درختان سرمایه هر شهری محسوب می شوند.

از این قبیل اقدامات یعنی سَربُری درختان به بهانه ساختن پارکینگ، مجتمع های تجاری و مسکونی زیاد رخ داده و نتیجه اش از میان رفتن چهره باغشهری کرج است.

کد خبر 3737869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • pnassembly ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
      0 0
      سلام آقا اینا همش کلک است برای در آوردن گنج و دفینه ای که در این محل بوده ما از قدیم شنیده بودیم و پدربزرگمان می گفت در این حوالی گنج ارزشمندی است کی برده و اینطور نقشه پیاده کرده خدا می داند