۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۶

الهه احمدی در گفتگو با مهر:

۱۵ سال است برای مدال المپیک می‌جنگم/ هنوز هم دست‌بردار نیستم

۱۵ سال است برای مدال المپیک می‌جنگم/ هنوز هم دست‌بردار نیستم

بانوی المپیکی تیراندازی ایران که به عنوان ششمی رقابت‌های المپیک لندن و ریو رسیده است گفت: شاید نتوانم در المپیک توکیو هم مدال بگیرم اما دست بردار نیستم و به تلاشم ادامه خواهم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خیلی ها روی مدالش در المپیک ریو حساب باز کرده بودند. ماه ها در صدر جدول جهانی تیراندازی بود و تجربه یکبار حضور در فینال المپیک شانسش را برای کسب مدال در المپیک ۲۰۱۶ ریو بیشتر می کرد. شلیک او در مرحله مقدماتی و کسب رتبه سومی که او را به فینال رساند، کاروان المپیک ایران را به کسب نخستین مدال امیدوار کرد اما الهه احمدی در کمال شایستگی مجددا رتبه ششم المپیک لندن را این بار در برزیل تکرار کرد.

الهه احمدی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به ریودوژانیرو، با اشاره به رقابت های تیراندازی المپیک ریو و عملکردش در این مسابقات اظهار کرد: من ششم شدم در حالیکه برای کسب جایگاه خیلی بهتر از این تمرین کرده بودم. البته خاصیت ورزش همین است و قرار نیست در آن همه پیش بینی ها به واقعیت تبدیل شود. کما اینکه در المپیک ریو هم خیلی از رکوردداران به فینال هم نرسیدند.

وی با تاکید بر اینکه از همان ابتدا هدفش حضور صرف در المپیک نبوده است، ادامه داد: ١٥ سال تلاش کردم تا مدال المپیک بگیرم؛ قبل از المپیک لندن به فکر مدال بودم اما در هر دو المپیک هم ششم شدم. 

احمدی با تاکید بر اینکه همچنان کسب مدال المپیک را در برنامه دارد و از دستیابی به آن ناامید نشده است، خاطرنشان کرد: برای ورزشکاری مانند من که در شرایط سخت و تنهای تنها تمرین کرده، دستیابی به مدال المپیک برای کامل کردن آرزوهای ورزشی ام اهمیت زیادی دارد. بنابراین از همین امسال برای کسب سهمیه المپیک توکیو و کسب مدال در این بازی ها تلاش می‌کنم.

تیرانداز المپیکی ایران گفت: البته شاید هم این اتفاق نیفتد و نتوانم مدال بگیرم اما از تلاش دست بر نمی دارم. من در المپیک ریو مدال نگرفتم و شاید یکی از دلایل آن، این بوده که سایر تیراندازان بهتر از من تمرین کرده بودند.

احمدی با بیان اینکه مدال المپیک برای من چیزی خارج از آرزو شده است، تصریح کرد: می دانم ٤ سال آینده به مراتب برای من سخت تر ٨ سال گذشته خواهد بود چون باید بیشتر و مصمم تر از قبل تمرین کنم تا در توکیو بالاخره به مدال برسم.

این المپین تیراندازی ایران در مورد اهم برنامه های خود برای ماه های آتی گفت: قطعا قبل از هر مسئله به استراحت نیاز دارم، ضمن اینکه باید با یک روانشناس ملاقات داشته باشم و همزمان خودم را از نظر روانی، تغذیه و تکنیک آماده تر کنم.

وی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر گفت: این شایستگی را داشتم که در المپیک ریو مدال بگیرم اما نشد، البته همینکه جایگاهم در المپیک لندن را حفظ کردم بی نهایت خوشحالم و بابت آن خدا را شاکرم. من در مرحله مقدماتی المپیک ریو عالی بودم طوریکه رضایت را در چهره مربی ام می دیدم اما در فینال نتوانستم تمرکز داشته باشم.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

کد خبر 3740330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha