۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی اردبیل:

تحول اقتصاد گردشگری در اردبیل/شورا روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کند

تحول اقتصاد گردشگری در اردبیل/شورا روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کند

سرعین – مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بخش‌خصوصی در حوزه‌ گردشگری تاکید کرد که این روند اقتصاد گردشگری این استان را متحول کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بذری پیش از ظهر یکشنبه در نشست با معاون میراث فرهنگی استان و فرماندار سرعین در جمع خبرنگاران اضافه کرد: بی شک توسعه گردشگری می تواند به توسعه پایدار استان منتج شود و باید تلاش ها در این حوزه تداوم یابد.

وی در خصوص بحث زیرساخت های اقامتی به عنوان شاخص اولویت دار حوزه گردشگری تصریح کرد: در این زمینه این استان سومین استان کشور به لحاظ دارا بدون مراکز اقامتی بوده و البته با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته حرف های زیادی در تبدیل به حوزه گردشگری برتر کشور دارد.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان در عین حال اردبیل را جزو استان های مقصد سفر در کشور دانست و یادآور شد: برابر با آمارها سالانه بیش از هفت میلیون مسافر به این استان سفر می کنند که رقن قابل توجهی است.

وی توسعه گردشگری یک منطقه را زنجیره ای با توسعه همه جانبه عنوان کرد و با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری در استان بیان داشت: اعتقاد داریم که توسعه گردشگری شهرستان های دیگر استان، چرخه توسعه گردشگری در استان را تکمیل خواهد کرد.

بذری متذکر شد: اینکه توسعه گردشگری در شهرهای دیگر استان اردبیل را مانعی برای توسعه گردشگری سرعین بدانیم تفکر درستی نیست و بی شک اینگونه تفکرات منسوخ شده و باید از بیان آن پرهیز شود.

وی پرداختن به این موضوع و رقابت منفی در این حوزه را چیزی جز ایجاد تنش و اختلاف و لطمه به صنعت گردشگری استان ندانست و عنوان کرد: احداث زیر ساخت های گردشکری در شهرستان های استان تکمیل چرخه گردشگری و توسعه این صنعت را به دنبال خواهد داشت و به نفع استان است.

بازرس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اینکه بازارگردانی در بخش گردشگری استان از رشته‌هایی است که مورد غفلت مدیریتی قرار گرفته و باید در بخش خصوصی و تشکل‌های مرتبط صنعت گردشگری نهادینه شود، ادامه داد: افرادی که توسعه گردشگری در سایر شهرها را مانع رشد گردشگری سرعین می دانند به قواعد مدیریت آشنایی ندارند.

وی توسعه گردشگری را در نیازمند برنامه‌ریزی منسجم دانست و اضافه کرد: امروزه شاهدیم نبود برنامه به شکل سیستمی و عدم بازارگردانی در بازارهای داخلی و نیز بازارهای خارجی از جمله دلایلی است که بخش گردشگری نتوانسته در داخل کشور سرمایه گذاران را منتفع  کند.

بذری سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با شکل کنونی را از نرخ بالا برخوردار ندانست و افزود: باید ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری کاهش یابد تا بخش خصوصی و حتی سرمایه‌گذاران خارجی انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری را به‌ دست آورند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام آمادگی این تشکل برای سرمایه گذاری در پارک ۱۲ هکتاری سرعین و ایجاد زیرساخت های گردشگری در این منطقه متذکر شد: اخیرا در این خصوص درخواستی به شهرداری سرعین ارسال شده که متاسفانه بدون مطرح شدن موضوع در جلسه شورای شهر، موضوع را به بیراهه کشانده و عنوان کرده اند که درخواست جامعه هتلداران جنبه تبلیغاتی دارد.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان با رد تبلیغاتی بودن این موضوع، به طرح سرمایه گذاری در این خصوص اشاره و تاکید کرد: این در حالی است که جامعه هتل داران استان اردبیل مصمم به پیگیری موضوع و سرمایه گذاری در محل پارک ۱۲ هکتاری هستند و شورا باید روند سرمایه گذاری در این زمینه را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه گذاری مراکز اقامتی سرعین با سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمدتا بومیان این شهرستان انجام شده است، عنوان کرد: سرعین منهای هتل داری از زیرساخت گردشگری مطلوبی برخوردار نبوده و متتقدان باید این سوال پاسخ دهند که در سال های اخیر کدام سرمایه گذار را جذب و یا حمایت کرده اند.

بذری نبود خطوط ریلی، شبکه هوایی مطلوب و عدم وجود هتل پنج ستاره و مراکز ممتاز تفریحی و رفاهی را از جمله دلایل جذب گزدشگر خارجی و نیز داخلی در استان عنوان کرد و افزود: با این وجود با درخواست سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه گردشگری نیز مخالفت می شود.

وی با تاکید بر اینکه سرعین با مشکلات شهری روبرو است، به تکمیل کمربندی اول این شهرستان برای کاهش بار ترافیکی مرکز شهر تاکید و از اجرای طرح ساماندهی خانه مسافر و جارچی های سرعین به عنوان یک معضل فرهنگی و خدماتی خبر داد.

کد خبر 3740950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha