۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۷

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران:

۷۰ مورد تخلف حیات وحش از آغاز امسال در استان تهران

۷۰ مورد تخلف حیات وحش از آغاز امسال در استان تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف ۷۰ مورد تخلف در زمینه خرید و فروش، نگهداری و قاچاق حیات وحش در استان تهران از آغاز سال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی میرزاکریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: در زمینه برخورد با مراکز خرید و فروش، نگهداری و قاچاق حیات وحش در سال ۹۳، ۱۳۳ مورد در سال ۹۴، ۱۴۰ مورد و در سال ۹۵ تا الان ۷۰ مورد داشته ایم.

وی با بیان اینکه اولویت ما اکثرا گونه های داخلی و بومی بوده است، گفت: البته در برخی موارد گونه های سایتیسی نیز داشته ایم که مثلا تنها در یک مورد ۱۳۳ پرنده ارزشمند سایتیسی قاچاق شده بود.

میرزاکریمی تاکید کرد: خرید و فروش گونه های بومی و سایتیسی برابر قانون ممنوع است و در این زمینه به هیچ عنوان مجوزی نیز نمی دهیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: البته برای نگهداری و نه خرید و فروش به مراکزی با داشتن شرایط خاص مجوز می دهیم مثلا فقط در شهرداری ۹ مرکز نگهداری داریم که باغ پرندگان، دلفیناریوم و ... نمونه های آن است و ۱۸ مرکز مجوزدار خصوصی نیز داریم.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه خرید و فروش گونه‌های بومی حیات وحش و یا شرایط نگهداری غیرمجاز با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست تماس بگیرند.

سامانه ارتباطاتی ۱۵۴۰ برای اعلام تخلفات و مخاطرات زیست محیطی به صورت شبانه‌روزی در همه استان‌های کشور فعالیت می‌کند و مردم می توانند از هر نقطه‌ای از ایران می‌توانند با تماس رایگان به این شماره مشکلات، معضلات، تخلفات و مخاطرات زیستی را اعلام و با کدرهگیری آن را پیگیری کنند.

کد خبر 3742070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha