۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۴

حمله به پست های فرماندهی داعش؛

وزارت دفاع روسیه: بمب افکن‌های روسی در همدان مستقر شدند

وزارت دفاع روسیه: بمب افکن‌های روسی در همدان مستقر شدند

وزارت دفاع روسیه انهدام شماری از مواضع داعش در سوریه به دست بمب افکن های روسی که در شهر «همدان» ایران مستقر شده اند را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «راشاتودی» امروز سه شنبه اعلام کرد که بمب افکن های دوربرد «تی یو- ۲۲ ام ۳» روسیه اولین حمله هوایی خود علیه مواضع داعش در سوریه را از پایگاه هوایی ایران واقع در شهر همدان انجام دادند.

به گفته این خبرگزاری، مسکو و تهران قرارداد نظامی را امضا کرده اند که به روسیه اجازه اسقرار هواپیماهایش در پایگاه هوایی شهر همدان را می دهد.

بمب افکن های روسی ظاهرا از پایگاه همدان در غرب ایران برای بمباران مواضع داعش و جبهه النصره در استان های «حلب»، «دیر الزور» و «ادلب» سوریه به پرواز درآمده اند.

حملات انجام گرفته منجر به انهدام پنج دپو اسلحه نیروهای داعش و تسهیلات آموزشی آنها در نواحی فوق الذکر شده است.

علاوه بر این، وزارت دفاع روسیه می گوید که بر اثر این حملات سه پست فرماندهی داعش منهدم و شمار زیادی از عناصر تروریستی به هلاکت رسیده اند.

گفته می شود که بمب افکن های مستقر شده در پایگاه همدان تحت پوشش جت های «اس یو- ۳۰ اس ام» و «اس یو- ۳۵ اس» به ایران منتقل شده اند و شمار دقیق آنها هنوز مشخص نیست.

دلیل این اقدام ایران و روسیه، کاهش بعد مسافت به ۷۰۰ کیلومتر است که به تسریع عملیات های هوایی علیه داعش در میدان نبرد سوریه منجر می شود.

این بمب افکن ها پیشتر با پرواز از پایگاه هوایی «موزدوک» روسیه و با طی مسافتی ۲۰۰۰ کیلومتری مواضع داعش در سوریه را هدف قرار می دادند.

کد خبر 3743123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ALI ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      0 0
      فتحعلی شاه ازترس چند تا داعشی کشور را به روسها فروخت، در حالی که درهشت سال جنگ به هیچ اجنبی اجازهٔ پایگاه زنی و اشغال ایران داده نشد!
    • یک ایرانی خشمگین ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      0 0
      همین یکی رو کم داشتیم کو نه شرقی نه غریب خجالت اوره
    • ...ایرانی... ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      ایول به خودم. ماهها پیش این اقدام روسیه رو پیش بینی کرده بودم و به هر کس که میگفتم میگفت امکان نداره روسیه همچین کاری رو بکنه. چشم یانکی ها کور. حالا عرعر-بستان غلط زیادی بکنه میدونیم چطور جوابشو بدیم.
    • ...ایرانی... ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      ایول به خودم. ماهها پیش این اقدام روسیه رو پیش بینی کرده بودم و به هر کس که میگفتم میگفت امکان نداره روسیه همچین کاری رو بکنه. چسم یانکی ها کور. حالا عرعر-بستان غلط زیادی بکنه میدونیم چطور جوابشو بدیم.