۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴

معاون پژوهشی وزارت علوم خبرداد:

ایجاد کنسرسیوم میان شرکت های دانش بنیان

ایجاد کنسرسیوم میان شرکت های دانش بنیان

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: برای اینکه بتوانیم سهم پژوهش را از تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم به دنبال ایجاد کنسرسیوم میان شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی در حاشیه ۱۴۴ جلسه کمیسیون های دائمی شورای عتف در وزارت علوم در جمع خبرنگاران گفت: سهم پژوهش در تولید ناخالص داخلی کشور اکنون کمتر از نیم درصد است و باید این سهم افزایش یابد.

وی افزود: اگر قصد داریم سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی افزایش یابد و به حدود ۱۰ درصد برسد باید شرکت های دانش بنیان به شرکت های متوسط و بزرگ تبدیل شوند که در این راستا برنامه داریم در پارک های علم و فناوری کنسرسیومی میان شرکت ها ایجاد کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم به ماده ۲ قانون شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: طبق این ماده شورای عتف مسئولیت سیاستگذاری، برنامه ریزی و پیگیری و اجرای این قانون را برعهده دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: کارگروه تعیین مصادیق شرکت های دانش بنیان در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده است که این کارگروه در شورای عتف ایجاد شده و گزارش های لازم را به مجلس شورای اسلامی ارسال می کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای عتف اولویت ها و محورهای مورد حمایت از شرکت های دانش بنیان را تعیین می کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: همچنین شورای عتف موظف است شکایت های افراد را از مجریان و متولیان اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را نیز پیگیری و دنبال کند.

احمدی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت مجوز مربوط به فعالیت های دانش بنیانی را دریافت کرده اند، افزود: به صندوق نوآوری و شکوفایی ۲ هزار و ۳۲۴ طرح از سوی شرکت های دانش بنیان ارائه شده که از این تعداد هزار و ۸۰۲ طرح تعیین تکلیف شدند و ۵۲۲ طرح درحال بررسی هستند.

وی اظهار داشت: طبق گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی در ۳ دانشگاه کشور از سوی این صندوق ساختمان هایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان ایجاد و راه اندازی شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم به آیین نامه ایجاد شرکت های دانش بنیان توسط دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: طبق این آیین نامه اساتید می توانند با نظر هیات رئیسه و هیات امنا دانشگاه مجوز راه اندازی شرکت دانش بنیان را دریافت کنند و براساس آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی نیز امتیازاتی برای این نوع فعالیت ها دیده شده است.

کد خبر 3744829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha