۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸

گرامیداشت نود و هفتمین سالروز استقلال افغانستان برگزار شد

گرامیداشت نود و هفتمین سالروز استقلال افغانستان برگزار شد

مراسم گرامیداشت نود و هفتمین سالروز استقلال افغانستان با حضور رئیس جمهور این کشور در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نفل از خبرگزاری «جمهور»،  مراسم گرامیداشت نود و هفتمین سالروز استقلال افغانستان با حضور «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور و نثار تاج گل به جایگاه برج آزادی در شهر کابل برگزار شد.

اشرف غنی پس از اجرای این مراسم سخنرانی نکرد.

در این مراسم، تعداد زیادی از  مقامات عالی رتبه دولتی از جمله «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی، وزرای کابینه، اعضای شورای ملی، مقامات امنیتی و افسران ارشد نیروهای مسلح افغانستان و دیپلمات های کشورهای خارجی در کابل، شرکت کردند.

امروز در ولایات مختلف افغانستان از نود و هفتمین سالروز استقلال این کشور تجلیل می شود.

اشرف غنی در حالی با نثار گل در برج آزادی از سالروز استقلال افغانستان تجلیل به عمل آورد که برخی از آگاهان سیاسی بارها از عدم تجلیل باشکوه روز استقلال این کشور از سوی دولت انتقاد کرده بودند.

لازم به ذکر است هفته گذشته پس از انتقاد شدید «عبدالله عبدالله» از «اشرف غنی» تنشی بین دو طرف بوجود آمد که با میانجیگری سران سیاسی و مذهبی و نیز اعضای دیپلماتیک کشورهای خارجی سران دولت وحدت ملی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان در فضای دوستانه با هم دیدار و گفتگو کردند.

شایان ذکر است ۲۸ مرداد سال ۱۲۹۸ هجری شمسی مصادف با ۱۹ اوت سال ۱۹۱۹ میلادی انگلیسی ها مجبور به امضای توافقنامه استقلال افغانستان شدند.

«امان الله خان» پادشاه وقت افغانستان از  نیروهای انگلیسی خواست که به شکل مسالمت آمیز افغانستان را ترک کنند و استقلال این کشور را به رسمیت بشناسند، اما آنها نپذیرفتند و امان الله خان مجبور به مبارزه مسلحانه بر علیه آنها شد.

کد خبر 3744936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha