۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳

دبیرکل خانه پرستار عنوان کرد؛

تضعیف پرستاری در بیمارستان ها/علت سکوت مدیران پرستاری

تضعیف پرستاری در بیمارستان ها/علت سکوت مدیران پرستاری

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به وجود معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، گفت: انتظار می رفت که جایگاه پرستاری ارتقاء یابد اما شاهد تضعیف جایگاه پرستاری در بیمارستان ها و دانشگاه ها هستیم.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: جریانی از دو سال پیش و به صورت خیلی نرم، در حال تغییر چارت تشکیلاتی بیمارستان های دولتی است. بطوریکه امروزه شاهد هستیم این اتفاق در بیمارستان های بزرگ کشور مثل بیمارستان امام(ره) تهران و بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، در حال شکل گیری است.

وی با بیان این مطلب که در چارت قدیمی بیمارستان ها شاهد جایگاه مدیر پرستاری در کنار مدیر بیمارستان و معاون آموزشی بودیم، گفت: در چارت جدید، با ایجاد معاونت پشتیبانی در بیمارستان، نسبت به تشکیل معاونت درمان در زیر مجموعه پشتیبانی و مدیر پرستاری در زیر مجموعه معاونت درمان اقدام کرده اند.

شریفی مقدم ادامه داد: در چارت قدیم، مدیر پرستاری به طور مستقیم با رئیس بیمارستان در ارتباط بود، در حالی که در چارت جدید، مدیر پرستاری با یک حلقه واسطه، چنین ارتباطی دارد که نشان می دهد جایگاه پرستاری در بیمارستان ها تضعیف شده است.

دبیرکل خانه پرستار همچنین از محدود شدن اختیارات مدیر پرستاری در چارت جدید گلایه کرد و گفت: بخشی از اختیارات نیروی انسانی در چارت جدید از مدیر پرستاری گرفته شده و شاهد هستیم که انتخاب سرپرستار بیمارستان هم توسط معاون درمان انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف جایگاه پرستاری در این دوره از وزارت بهداشت بی سابقه بوده است، افزود: این اتفاق در دو سال گذشته به صورت خیلی نرم در حال انجام است.

شریفی مقدم در پاسخ به این سئوال که چرا مدیران پرستاری بیمارستان ها نسبت به وضع موجود اعتراض نمی کنند، گفت: علت سکوت این مدیران، این است که پرداختی آنها را متفاوت تر از گذشته دیده اند و کارانه آنها را افزایش داده اند.

دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از تضعیف جایگاه پرستاری در بیمارستان ها، تاکید کرد: وزارت بهداشت ادعا دارد که جایگاه پرستاری با ایجاد معاونت ارتقا پیدا کرده در حالی که این تنزل جایگاه در بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی، بی سابقه بوده است.

کد خبر 3745551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha