۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۰

آیت‌الله علم‌الهدی:

جریان‌های لائیک پیاده‌نظام دشمن/ هدف دشمن جمع کردن سفره دین است

جریان‌های لائیک پیاده‌نظام دشمن/ هدف دشمن جمع کردن سفره دین است

مشهد- امام جمعه مشهد با بیان اینکه جریان های لائیک و عناصر بی دین داخلی پیاده نظام دشمن هستند، گفت: خوراک سیاسی برخی سیاسیون، حمایت از بی دینی، ضد ارزش و غیره شده است که این به نفع دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم رضوی با بیان اینکه خداوند از نعمت های بهشت و سرنوشت اخروی سخن گفته است، اظهار کرد: اخذ وحی نیازمند یک ابراز وجودی بوده و آن آنتن گیرندگی وحی است و پیامبر اکرم(ص) که در همه خصوصیات امتیازاتی دارد، برترین گزینه در این خصوصیت بود.

وی ادامه داد: رسالت ضامن اجرا و پیگیری وحی خدا است، پیامبر اعظم(ص) در کنار وحی، امت را تربیت کرده و جریان وحی را پیگیری می کنند و جامعه را بر این اساس مدیریت می کنند تا موارد خواسته شده از سوی حق تعالی عینیت پیدا کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: در جریان کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد و سقوط نهضت ملی ثابت شد تا زمانی که دین و روحانیت پشت نهضتی باشد هیچ نیرویی نمی تواند شکستش دهد، اما اگر نباشد این نهضت فروپاشیدنی است. حضور مرحوم آیت الله کاشانی و فدائیان اسلام سبب فرار شاه شد و نظام شاهنشاهی را در پرتگاه سقوط قرار داد اما به فاصله ۲۹ روز و به دلیل فاصله گرفتن از دین و روحانیت شاهد ربع قرن جنایات رژیم پهلوی بودیم.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: آنجایی که روحانیت در عرصه سیاست وارد می شود به معنای ورود در صحنه رقابت و کرسی ریاست نیست، بلکه هدف دفاع از دین است زیرا سیاست مدیریت در جامعه هم در سایه دین است.

وی تأکید کرد: وقتی نهضت ملی باشد اما اسلام در آن نباشد به فاصله ۲۹ روز یعنی ۳۰ تیر تا ۲۸ مرداد، آن نهضت فرو می پاشد و اگر دین نباشد همه چیزمان از دست رفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه۳۸ سال از عمر انقلاب می گذرد و هدف دشمن جمع کردن سفره دین است، اظهار کرد: اگر جوانان به دنبال گناه و شهوت رانی بروند، دشمن بر جامعه اسلامی مسلط می شود.

آیت‌الله علم‌الهدی  با بیان اینکه جریان های لائیک و عناصر بی دین داخلی پیاده نظام دشمن هستند، خاطرنشان کرد:  در ۲۸ مرداد نیز فاحشه ها و اراذل اوباش در خیابان ها برای بازگشت شاه شعار می دادند اما امت انقلابی و ولایت مدار چنین اجازه ای ندادند و ۲۸ مرداد یک تجربه عینی است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از لاابالی ها و بی بند و باری ها به نفع دشمن است، گفت: ما امروز چنین مشکلی داریم و خوراک سیاسی برخی سیاسیون، حمایت از بی دینی، ضد ارزش و غیره شده است و اگر چنین چیزی در جامعه رسم شود به نفع سلطه دشمن است.

امام جمعه مشهد افزود: دشمن در فتنه ۸۸ موج دیگری از ۲۸ مرداد را به راه انداخت و اردوکشی خیابانی با شعار نه عزه نه لبنان جانم فدای ایران به راه افتاد اما با هوشیاری مقام معظم رهبری و حضور مردم همیشه در صحنه، این نقشه شوم دشمن نقش برآب شد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: عده ای ندانسته آب به آسیاب آمریکا می ریزند و خطاب به آنها می گوییم که با این کار به کشور و ملت خود خیانت می کنید و به آنها توصیه می کنیم که قبل از انجام هراقدامی به عواقب آن بیاندیشید، اگر آن حرکت به نفع نظام، انقلاب و مردم است باید در جهت انجام آن فعالیت اقدام کرد اما در غیر این صورت از انجام اقداماتی به ضرر ملت و مملکت بپرهیزند.

کد خبر 3745624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha