۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۳۲

گزارش خبرنگار مهر از برزیل:

مردانی هم از المپیک حذف شد/ کارنامه تکواندو با ناکامی بسته شد

مردانی هم از المپیک حذف شد/ کارنامه تکواندو با ناکامی بسته شد

با حذف نماینده سنگین وزن تیم ملی از دور رقابتها، پرونده تکواندو ایران در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با ثبت شکستی سنگین و ناباورانه در ریو بسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر از ریودوژانیرو، در روز پایانی رقابتهای تکواندو در بازیهای المپیک، تکواندوکاران وزن ۸۰+ کیلوگرم بخش مردان به مصاف هم رفتند که در نهایت تکواندوکاران نیجریه و آذربایجان راهی دیدار نهایی شدند. 

سجاد مردانی نماینده تکواندو ایران در این وزن دور نخست تکواندوکار تونگا را ۱۶ بر یک شکست داد و سپس برابر «ماهاماچو» از بریتانیا در وقت چهارم و با امتیاز طلایی نتیجه را واگذار کرد. با شکست این تکواندوکار برابر «رادیک عیس اف» از آذربایجان و نرسیدن او به دیدار نهایی ، مردانی هم شانس حضور در گروه بازنده ها را از دست داد و از جدول مسابقات خارج شد.

تکواندو ایران به سه نماینده در بخش مردان و یک نماینده در بخش بانوان راهی ریو شد. فرزان عاشورزاده ، مهدی خدابخش و سجاد مردانی با شکست برابر رقبای خود از دور رقابتها کنار رفتند و تنها کیمیا عیلزاده در بخش بانوان دست به کار بزرگی زد.

این بانوی تکواندوکار با سه پیروزی برابر کراوسی ، تایلند، سوئد و شکست برابر نماینده اسپانیا به نشان برنز دست یافت تا به عنوان اولین بانوی ورزشکار ایرانی که موفق به کسب مدال المپیک شده نام خود را در تاریخ ورزش ایران جاودانه کند.

کسب یک نشان برنز توسط تیم چهار نفره ایران در این دوره از بازیها بازگشت به ۱۶ سال قبل و یک شکست بزرگ و تلخ محسوب می شود. تکواندو ایران در المپیک سیدنی و در اولین حضور خود توسط هادی ساعی یک برنز گرفت. طلای هادی ساعی و برنز یوسف کرمی دستاورد تیم دو نفره ایران در ۲۰۰۴ آتن بود. ساعی طلای خود را در ۲۰۰۸ پکن تکرار کرد و محمد معتمد هم در ۲۰۱۲ لندن یک نقره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازی ها تا به حال صاحب ۷ مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری و حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا شده اند و سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو آخرین برنز ایران را به دست آورده است.

کد خبر 3746957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهرشاد ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
      0 0
      ایرادی نداره باخت تیم تکواندو از همون لحظه ای بود که با نهایت بی برنامگی میایم دوتا تکواندوکاری که هیچ چیز جز دفاع کردن بلد نیستن انتخاب میکنیم واقعا خدابخشی و مردانی زمان مسابقه که موجب حذف این دوتا تکواندوکاران شد با چه برنامه ای رفتن به میدون؟؟؟؟ فقط میگن با دعای مردم . این مسخره بازی ها چیه؟؟؟ دعای مردم؟؟؟ یادتون باشه حریف هامون تو تمامی رشته ها، هم خدا دارن هم طرفدارهایی که بخوان براشون دعا کنن. بقیه مربوط میشه به کادر فنی
    • جلیل سبحانی ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
      0 0
      افرین به شیر زن ایرانی کیمیا علیزاده
    • بينام ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
      0 0
      وزير محترم ورزش بايد در رفتار دوگانه روساي فدراسيون ها كه هزينه هاي گزاف را از دولت ووزارت ورزش وجوانان دريافت مي نمايند ولي سياست گذاري ان را طيف هاي پنهان براي تضعيف دولت دنبال مي نمايند تجديد نظر وتغيرات اساسي انجام دهد